AKTUELNO

Internet ili sms prevare postale su gotovo svakodnevne u Srbiji, međutim prevaranti su našli još jedan način kako da otmu novac građanima.

Kako je za portal Mondo ispričao Dejan Gavrilović iz udruženja "Efektiva" postoje navodni majstori koji na poziv dođu u dom potrošača i na prevaru im uzmu od 3.500 do 4.000 dinara.

"Pojavila se nova 'fora' koju su nam potrošači prijavljivali poslednjih dva, tri meseca. Radi se o tome da prevaranti naprave sajt na kome napišu da pružaju majstorske usluge. Taj sajt ima samo najosnovnije stvari, neku sliku, navode da se vrše popravke i broj telefona. Nema ni koja je firma, ko je preduzetnik, adresa, matični broj, PIB, nema ništa. Dešava se da daju i oglase", rekao je Gavrilović.

Prema njegovim rečima, mušterija kojoj su potrebne majstorske usluge pozove broj koji je našla na sajtu ili u oglasu i navodni majstor dođe da pogleda kvar.

"Tad navodni majstor, ako popravka kvara realno košta 100 evra, kaže da košta 200.000 dinara. Potrošač kaže da neće da popravlja za taj novac, a navodni majstor traži da mu se plati dolazak po ceni od 3.500 dinara. Neki traže i 4.000 dinara. Znači, navodni majstor svesno ide na to da mušterija ne pristane na popravku i da zaradi 3.500 ili 4.000 dinara za dolazak", objasnio je Gavrilović.

Istakao je da je reč o dobroj svoti novca ako dnevno ode kod dvoje, troje ljudi i da se ne radi ni o kakvom majstoru već o prevari. Otkrio je koje su im prevare građani prijavljivali.

Foto: Pixabay.com

"Javio nam se potrošač koji je rekao da je imao neki kvar na vodovodnim cevima i da je došao navodni majstor koju mi je rekao da popravka košta 100.000 dinara. Takođe nam se javio potrošač kom je navodni majstor tražio 250.000 dinara za popravku klime. Kad ga je odbio, navodni majstor je tražio da mu plati dolazak. Takođe je jedan navodni majstor tražio 150.000 dinara za servisiranje klime. Verovatno ima i mnogo više primera nego je ljude sramota da nam prijave, a takođe verovatno ima i onih koji nisu svesni da su prevareni", kazao je on.

Kako građani da provere da li se radi o prevari?

Napomenuo je da je veoma važno da građani provere osobu pre nego što je puste u kuću i objasnio je na koji način to mogu da učine.

"Ako nađu broj telefona na oglasima, banderi, sajtu, prvo treba da traže podatke o firmi od osobe koja navodi da je majstor. Treba da proveri da li ta firma, preduzetnik ili doo uopšte postoji. Treba da proveri da li ima matični broj, PIB, da li firma, preduzetnik ili doo uopšte postoji u Agenciji za privredne registre. Dodajem da ljudi takođe ne treba da ugovaraju usluge ili da kupuju od firme ili preduzetnika koji je u blokadi. U tom slučaju ako dođe do prevare potrošač ništa neće moći da naplati, čak ni preko suda jer je račun u blokadi", zaključio je razgovor za MONDO Dejan Gavrilović iz udruženja "Efektiva".

Autor: Marija Radić