Plan je da se posle rekonstrukcije pruga vozovi između Beograda i Zagreba saobraćaju brzinom 160 kilometara na sat, što bi putovanje skratilo sa 7,5 sati na nešto više od tri sata.
Memorandum o razumevanju u unapređenju železničkog saobraćaja, kojim je predviđena rekonstrukcija pruge Beograd-Zagreb potpisali su danas u Beogradu ministri saobraćaja Srbije i Hrvatske, Zorana Mihajlović i Oleg Butkovićem.
Pruga Beograd-Zagreb je duga 412 kilometara, a deo kroz Srbiju 116 kilometara. Planirana je rekonstrukcija oba koloseka na celoj deonici Golubinci-Šid, do granice sa Hrvatskom, kao i modernizacija dela od Rume do Šida.
Mihajlović i Butković su rekli novinarima da su radne grupe koje treba da rade na projektnoj dokumentaciji za rekonstrukciju pruge spremne i da bi mogle da se sastanu već ovog meseca, a da će se ministri krajem maja sastati u Zagrebu.
Srbija bi u radove na deonici pruge na svojoj teritoriji trabalo da uloži 250 miliona evra, dok će Hrvatsku rekonstrukcija pruge na "Evropskom koridoru 10" koštati milijardu evra.
Butković je rekao da Hrvatska neće imati problem da obezbedi taj novac i da će konkurisati kod EU fondova koji pokrivaju čak i do 85 odsto troškova.
Ministarka Mihajlović je kazala da će se projekat raditi po fazama, a da je potrebno da obe strane zajedno izračunaju šta je nedostaje u projektno-tehničkoj dokumentaciji, da bi mogle da utvrde kako da zajedno konkurišu kod EU.
Ona je rekla da je za projektno-tehničku dokumentaciju za rekonstrukciju pruge potrebno osam do 10 miliona evra.
Butković je potvrdio da Hrvatska ima "spremne papire" za dve deonice pruge i da je za 2019. za te namene osigurano 500 miliona evra, te se tada može očekivati početak radova na deonici u Hrvatskoj.
On je ocenio da je rekonstrukcija pruge "jedan od najbitnijih projekata u regionu jer Koridor 10 povezuje ne samo Srbiju i Hrvatsku već i zemlje od zapada ka istoku".
Ministarka Mihajlović je rekla da je pruga "investicija za budućnost, za sve ono što želimo da uradimo".
Butković je kazao da su danas razgovarali i o tri mosta koja povezuju dve zemlje, a u su lošem stanju, dok je Mihajlović dodala da bi u aprilu trebalo da potpišu sporazum o održavanju mostova.
Pročitajte još: VELIKA POTRAŽNJA ZA POSETAMA SRBIJI: Uvodi se još jedna avio linija između Beograda i Teherana
Razgovarali su i o graničnim prelazima, te će, kako je najavila Mihajlović, već ovog meseca početi radovi na prelazu Batrovci-Kuzmin, uz inostrani kredit.
Ona je istakla da Srbija kasni s tim jer je godinu i po dana imala probleme sa projektantima.
Na sastanku je bila i ministarka Srbije za evropske integracije Jadranka Joksimović koja je rekla da za Srbiju i Hrvatsku postoji više izvora finansiranja i da Srbija kao kandidat za članstvo u EU ima mogućnost da tražinovac za projekte važne za region.