AKTUELNO

Novi koronavirus mutira kao i ostali virusi i sada ih ima osam vrste koji kruže planetom, tvrde stručnjaci, a dobra vest je da mutacije nisu smrtnosne, rekao je Trevor Bedford, čiji portal Next Strain prati genom virusa pomoću uzoraka iz svih delova sveta.

Stručnjaci sekvencionišu genome korona virusa i otkrivaju vrste koji su se pojavile otkako je virus prošle godine prvi put prešao sa životinje na čoveka na pijaci u kineskom gradu Vuhanu.

Njihovi radovi, navodi se, "pokazuju da virus migrira i deli se u slične, ali nove podtipove", piše američki magazin USA Today, prenela je Hina.

"Na pitanje menja li se virus genetski, odgovor je apsolutno da", kaže epidemiolog sa Harvarda Mark Lipsič.

"Pitanje je da li se dogodila neka promena koja određuje smer kretanja bolesti ili prenos ili druge stvari koje su važne za ljude", dodao je.

Foto: Pixabay.com

Novi sojevi su tek neznatno promenjeni i nema razlike u smrtnosti, ističu stručnjaci.

"Uočena stopa mutiranja (oko dve mesečno) su posve uobičajene za viruse", napisao je Bedford na Tviteru.

"Grip obično ima isti broj mutacija, čak i nešto više", dodao je.

I dok dosad dešifrirani genomi pružaju informaciju o tome kako se njegovo širenje može zaustaviti i pomaže li tome održavanje razmaka među ljudima, a sve pokazuje da pomaže, oni nisu ništa više od skice, upozoravaju naučnici.

Foto: Pixabay.com

Saglasni su da još puno toga treba da bude otkriveno, ali mikroskopske promene pomažu da utvrde patogeni put kroz ljudsku populaciju.

"Epidemije se mogu pratiti", rekao je Čarls Čiu, profesor infektologije na Kalifornijskom sveučilištu.

"U stanju smo gotovo u stvarnom vremenu da sekvencionišemo genom da bi utvrdili koji sojevi ili rodovi cirkulišu", kazao je Čiu.

#Istraživanje