AKTUELNO

Kada sledeći put pretražujete nešto na Google-u, obratite pažnju na rezultate pre kliktanja. I nemojte odmah da klikćete na prvi rezultat koji vam se pojavi.

Pretraživanje interneta sa sobom nosi i određeni rizik. Iako je većina rezultata koje možete da pronađete u pretraživaču legitimna i neće naškoditini vama ni vašem računaru, ipak se povremeno pojave stranice koje nisu baš tako nevine i čiji je jedini cilj – da vas iskoriste.

Kompanija za sajber bezbednost Sophos upravo je objavila upozorenje u kojem upozorava korisnike interneta na šest, naizgled bezopasnih, reči koje bi ih mogle skupo stajati.

Kako su napisali na svojoj veb stranici, analizom internet saobraćaja na Google-u, Sophosovi stručnjaci otkrili su da upisivanje reči "Are Bengal Cats legal in Australia?", odnosno "Da li su bengalske mačke legalne u Australiji?", u velikoj meri povećava rizik od krađe ličnih podataka.

Naime, upisivanjem tih reči u pretraživač, pojavljuju se rezultati među kojima ima priličan broj – lažnih.

Žrtve se često podstiču da kliknu na zlonamerne oglase ili linkove koji se oglašavaju kao legitimne stranice, odnosno u ovom slučaju kao legitimni rezultati pretrage na Google-u, kako upozoravaju.

Zanimljivo, zlonamerna stranica se trenutno pojavljuje samo ako se u pretraživač upiše reč "Australija", što ukazuje na to da su korisnici iz te zemlje u najvećem riziku.

Kako ističu iz Sophosa, kad korisnik klikne na lažne rezultate, na računar im se instalira zlonamerni program Gootloader, koji blokira pristup računaru i istovremeno krade lične podatke vlasnika računara (kao što su podaci o internet bankarstvu, karticama i slično).

Iako dekuje da hakeri ciljaju tačno određenu grupu ljudi, istraživači iz Sophosa upozoravaju da to pokazuje koliko je zapravo postalo rizično kliktati bez razmišljanja i na linkove koji se pojavljuju kao rezultati Google pretrage.

Takva tehnika hakovanja se inače naziva "SEO poisoning", odnosno "trovanje SEO-a", jer hakeri manipulišu rezultatima pretraživača kako bi stranice koje oni kontroliraju došle na vrh rezultata pretraživanja.

Zato, kad sledeći put pretražujete nešto na Google-u, obratite pažnju na rezultate prie kliktanja na njih. I nemojte odmah da kliknete na prvi rezultat koji vam se pojavi.

Autor: Snežana Milovanov