AKTUELNO

Izvršni predsednik kompanije FIAT Chrysler automobili (FCA) Serđo Markjone smatra da su električni automobili neisplativi, osim u segmentu superautomobila.

Markjone je na Sajmu automobila u Detroitu, gde je FCA stigao sa nekoliko noviteta, naglasio da segment električnih automobila trenutno ne pokazuje znak osvajanja većeg dela tržišta pa nisu isplativa investicija.

"Nijedan proizvođač ne zna šta donosi budućnost električnih vozila i robotike. Ne znam ni ja. Ne znam za posao u prodaji ovih automobila koji zarađuje novac, izuzev kod vrlo, vrlo ekskluzivih modela. Kada dođemo na neki ovakav sajam naglo rastu najave o sve većoj elektrifikaciji i dolasku veštačke inteligencije, neizbežnom povezivanju jednog s drugi, a to je sve u najboljem slučaju pretpostavka. Mislim da najave da ćemo imati X broj vozila koja će biti elektrifikovana u budućnosti nisu najpametnija stvar, s ekonomske tačke gledišta", rekao je Markjone.

Međutim, Markjone nije izričit kada je u pitanju tehnologija električnih vozila u FAC. On smatra da samo najskuplji električni automobili mogu biti profitabilni, poput superautomobila (ne i vozila poput Jeep, FIAT), pa najavljuje da se u tu trku uključi Ferrari.

"Ako se bude pravio električni superautomobil, Ferrari će biti prvi. Ljudi su zadivljeni onim što je Tesla uradio sa superautomobilom. Ne pokušavam da umanjim ono što je Elon Mask uradio, ali mislim da je to izvodljivo za sve nas", kaže direktor FCA.

Tesla je najavila svoj superautomobil Roadster za 2020, znači da Markjone ima manje od dve godine da Ferrari prestigne Maska.

Maranelo neće svakako krenuti od nule, s obzirom da je Ferrari već proizveo hibridni superautomobil LaFerrari sa moćnim V12 motorom od 800 KS koji zajedno sa elektromotorom od 164 KS donosi sveukupnu snagu od 964 "konja".

Ferrari je prodao 710 jedinica LaFerrarija, od čega 500 Kupe (2013-2015), a 210 model Aperta (2016-2017). Tu je i još moćniji FXX-K Evo (1.036 KS) koji nije legalan za javne puteve. LaFerrari je peti najskuplji automobil na svetu, košta 2,2 miliona dolara.

Ferrari odoleva zahtevima tržišta i tradicionalno limitira proizvodnju vozila kako bi zaštitio poznatu ekskluzivnost svog brenda. Iako to ograničava rast, i dalje donosi ogroman profit kompaniji.

S druge strane, nemački premijum proizvođači poput BMW i Porsche su već upali u "igru" elektroautomobila, Bavaci imaju čisto električni i8, koji je sada dobio i roadster verziju, dok je za 2019. najavljen prvi električni Porsche Mission E.

Markjone ne menja ploču kada je u pitanju Ferrari samo kod električnih vozila, već i u SUV segmentu. Kompanija iz Maranela radi na svom prvom krosoveru, a to je potvrdio i prvi čovek kompanije.

"Izgledaće kao što bi Ferrari SUV i trebalo da izgleda. I voziće se kao Ferrari. Biće najbrži SUV", rekao je Markjone koji je pre samo dve godine na pitanje o stvaranju Ferrari SUV modela izjavio, "Prvo ćete morati da me streljate".

Kao "test polygon" za Ferrari SUV poslužio je Alfa Romeo Stelvio, koji sjajno prolazi na tržištu otkako se pojavio prošle godine.

#Fijat

'