Kompanija "Fijat-Krajsler automobili" definitivno nastavlja rad u Kragujevcu i posle isteka 10-godišnjeg ugovora, 29. septembra.
Kako pišu Večernje novosti u pogonima ove fabrike već počela serijska proizvodnja modela "550L" sa hibridnim pogonom.
Kako navodi list, uskoro u centru Šumadije počinje i montaža ovog modela sa elektromotorom, a potpuno novi model automobila bi sa proizvodnih traka mogao da siđe već u drugoj polovini naredne godine.
- Neće biti otpuštanja radnika, a trenutni tržišni adut Fabrike automobila u Kragujevcu je model ''500L'' sa hibridnim pogonom, čija proizvodnja je uhodavana posle kolektivnog godišnjeg odmora, u avgustu. Serijska proizvodnja je počela ove nedelje, a uskoro počinje i montaža ovog automobila sa ugrađenim elektromotorom - navodi se.
Prema pisanju lista, zvaničnici kompanije iz Torina "signalizirali" su poslovodstvu "Fijat Srbija" da se novi ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji između FCA i države Srbije suštinski neće menjati u odnosu na prethodnu deceniju.
- Poslovodstvu torinsko-srpske fabrike biće prezentovani, kako je najavljeno, svi bitni detalji novog ugovora 18. i 19. septembra. To će učiniti lično Alfredo Leđero, šef svih direktora proizvodnje fabrike u Evropi, i Silvija Verneti, čelnica kompanije u Kragujevcu - dodaje list.
Međutim, za razliku od prethodnog ugovora, kako piše list, kompanija iz Torina će izgubiti povlastice koje je uživala u prethodnih 10 godina. Ova firma će, navodi se u tekstu, posle potpisivanja novog ugovora, plaćati pune doprinose za oko 2.500 radnika zaposlenih u FKA i kod kooperanata te firme, koji posluju u Industrijskoj zoni "Grošnica".
Izmirivaće se i, ističe se u tekstu, obaveze na dobit, imovinu i PDV.
- Novi ugovor će značajno ojačati i kasu Gradske uprave Kragujevca, s obzirom na to da se FCA prostire na više od 140 hektara, a da komponentaši proizvode rezervne delove na oko 30 hektara u industrijskoj zoni. Stručnjaci tvrde, konačno ozbiljna dobit - za sve - zaključuju Novosti.