Novo istraživanje pokazalo je da društvene mreže poput Facebooka i Tvitera mogu da saznaju šokantnu količinu informacija o korisnicima, čak i kad oni nemaju sopstveni nalog.
Istraživači su pregledali javno dostupne postove na Tviteru gotovo 14.000 korisnika i otkrili kako algoritmi u čak 64 odsto slučajeva mogu da predvide što će neko reći; taj procenat pada na 61 odsto ako korisnik nije imao račun, nego se podaci predviđaju praćenjem postova nečijih prijatelja. Otkrili su da ovim platformama treba pristup do samo osam vaših jednokratnih kontakata kako bi o vama stekle dovoljno podataka.
Ovo istraživanje pojavilo se u vreme kad se divovi iz Silicijumske doline nalaze pod lupom javnosti zbog svojih načina prikupljanja podataka.
- Vi sami ne kontrolišete svoju privatnost na društvenim medijskim platformama - upozorava matematičar Džim Bagrou, vođa istraživanja objavljenog u časopisu Nature Human Behaviour.
Bagrou i njegov tim koristili su statističke modele za analizu podataka više od 30 miliona javno dostupnih postova koje je na Tviteru objavilo gotovo 14.000 korisnika. Do pomenutog zaključka dolazi se analizom prethodnih postova i redosledom rečenica i reči koje je neko objavljivao u njima.
Najviše zabrinjava to što bi tačnost pogađanja nečijih misli pala za samo tri odsto ako bi se nečiji sledeći potezi predviđali samo na temelju tekstova koje bi napisali nečiji prijatelji, navodi se u studiji.
- Ne postoji mesto za skrivanje na društvenim mrežama - navodi se u saopštenju koautora studije Luisa Mičela prenosi tportal.hr.
Tviter je odbio da komentariše ovo istraživanje.