AKTUELNO

Telekom Srbija je u prvih šest meseci ove godine ostvario rast prihoda i operativne dobiti od najmanje 15 odsto i nastavili smo snažan trend povećanja broja korisnika, tako da je tržišno učešće u našoj zemlji trenutno na 53 odsto, dok ih na svim tržištima imamo ukupno 11,4 miliona i na pravom smo putu da postanemo velika i uspešna svetska kompanija

Ovo je danas izjavio generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić, istakavši da je, posle svih poslovnih rekorda u 2024. i 2023, sledeći cilj da se pređe 3 milijarde evra prihoda.

Dok mi stalno rastemo i od regionalnog lidera postajemo uspešan svetski igrač, konkurencija gomila dugove i gubitke i ostaje bez korisnika, a veliki pad - velika nervoza

- Pokazatelj zdravlja jednog operatera je količina gotovine koja se generiše od korisnika, a naši rezultati su tu objektivno impresivni. Dok su maltene svi evropski operateri u opadajućem trendu, mi stalno rastemo. Prihodi naše kompanije od korisnika su u ovih šest godina, koliko traje veliki projekat transformacije Telekoma Srbija, porasli za 58 odsto, odnosno za preko 500 miliona evra. Sada imamo tri puta više korisnika televizije nego 2018, duplirali smo broj korisnika interneta, imamo i značajan rast broja korisnika mobilne telefonije. Iz godine u godinu postajemo sve veća i moćnija kompanija - poručio je Vladimir Lučić za TV Happy.

Sve do 2018, na tržištu kablovskih operatera u Srbiji postojao je monopol, kojim je rukovodio SBB. Svi su bili udruženi protiv nacionalnog operatera, podelili su teritoriju po principu kartela, a Telekom je u četiri najveća grada imao tržišno učešće manje od jedan odsto.

- Uspeli smo da potpuno preokrenemo situaciju, tako da je tržišno učešće Telekoma Srbija sada 53 odsto, a SBB ima 39 odsto. Pritom, iako smo najveći, stalno beležimo neto rast. Prošle godine samo u Srbiji povećali smo broj korisnika za 350.000, dok ih na svim tržištima imamo preko 11,4 miliona. Ove godine beležimo rast veći čak i od nekih novih igrača na tržištu. To se neće zaustaviti, naprotiv. Telekom Srbija se širi po čitavom svetu, u 2023. startovali smo u dve velike zemlje, Nemačkoj i Turskoj, pre toga u Austriji, Švajcarskoj i Severnoj Makedoniji, a ove godine krećemo u SAD. To znači da ćemo međunarodno pokrivati tržišta sa preko 500 miliona stanovnika, gde računamo pre svega na dijasporu iz celog našeg regiona. Pre šest godina imali smo prihod milijardu evra, 2023. imali smo rekordnih preko dve milijarde, ove godine rastemo za bar 15 odsto, a za pet godina pravićemo prihode od preko 3 milijarde evra - objasnio je Vladimir Lučić.

Šta je to što privlači korisnike Telekomu?

U ovih šest godina kompanija je u Srbiji izgradila snažnu optičku mrežu, više od 450.000 korisnika prešlo je na najbrži internet, a ukupno je preko 60 odsto domaćinstava dobilo pristup optici. Takođe, prema zvaničnim podacima Ratela, nacionalni operater ima ubedljivo najkvalitetniju mobilnu mrežu u Srbiji i jednu od najkvalitetnijih u celoj Evropi, što će se dodatno poboljšati kada startuje 5G mreža. Uz sve to, Telekom je razvio medijske sadržaje koje nudi korisnicima, znači najbolji sport, zabava, serije i filmovi, plus najkvalitetniji informativni program.

- Da smo među najuspešnijim kompanijama na nivou cele Evrope govore i podaci o zaduženosti. Mi smo među najmanje zaduženim operaterima na kontinentu, sa dugovanjima na nivou 2,3 x EBITDA, tako da imamo ogroman kapacitet za dalje investicije i međunarodno širenje. Vi ne možete prevariti najveće svetske finansijske institucije, a nama poverenje ukazuju baš svi, dajući nam investicije bez garancija i menica, jer veruju u naš biznis plan. Samo prošle godine partneri Telekoma Srbija postali su Bank of Amerika, Dojče banka, EBRD, Svetska banka, a sada pregovaramo sa američkom državnom Eksim bankom, kao jedini operater iz Evrope. Početkom jeseni dobićemo i javno objaviti međunarodni kreditni rejting, koji će biti izuzetno dobar i iznenadiće mnoge naše kritičare i pristalice - naglasio je Vladimir Lučić.

Što se tiče dežurnih kritičara najuspešnije srpske kompanije, koje organizuje konkurentska Junajted Grupa, prvi čovek Telekoma je podsetio da je operater SBB do 2018. imao pola miliona korisnika više, a sada ih ima oko 400.000 manje.

Na pitanje TV Happy o najnovijim napadima na Telekom, Lučić je odgovorio da su razlog upravo veliki poslovni problemi Junajted Grupe.

- Gube tržišta i korisnike u Srbiji, Crnoj Gori, BiH i Severnoj Makedoniji. Imaju akumulirani gubitak od preko 700 miliona evra, koji stalno raste. Pao im je i operativni profit. Iako su prodali antenske stubove, povećali su zaduženost u obveznicama za više od 500 miliona evra, a ukupni dugovi im iznose preko 7 milijardi evra. Nove investicije su im neuspešne, a stare poput SBB više ne mogu da pokriju nove gubitke. Nekada su preko SBB generisali ogroman keš, manjinski akcionari izvlačili su pare iz naše zemlje na račune u inostranstvu i tako pokrivali razne druge interese. Dakle, sada u svakom smislu imaju veliki pad, a veliki pad - velika nervoza. Pa se bave Telekomom Srbija i u nama vide razlog za svoj debakl. Čak i kada govore o svojim rezultatima više vremena provedu govoreći o nama - ukazao je Lučić.

Samo prošle godine u medijima Junajted Grupe objavljeno je više od 1.300 priloga protiv Telekoma, a negativna kampanja traje ukupno šest godina sve do danas, upravo koliko i projekat transformacije nacionalnog operatera.

- Ja ogromnu većinu svojih intervjua posvećujem našim rezultatima, našem radu i planovima. Kada nas napadnu uvek ću odgovoriti, ali potpuno sam fokusiran na uspeh kompanije, uveren da ćemo od Telekoma stvoriti međunarodnog lidera, sada kad nam je pozicija nacionalnog i regionalnog lidera zacementirana bar za narednih deset godina - zaključio je Vladimir Lučić.

Doprinos Srbiji

Telekom Srbija je našoj zemlji na različite načine dosad dao skoro 8 milijardi evra i to će se nastaviti. - Od osnivanja kompanije, isplatili smo preko 1,1 milijardu evra dividendi, 2,5 milijarde evra poreza i naknada i preko 4 milijarde evra investicija, od čega je dobar deo išao domaćoj privredi. Takođe, takse za fudbalske lige poput Premijer lige plaćamo u Srbiji, jer hoćemo da doprinosimo našoj zemlji na svaki mogući način. Uz sve to, optički internet i 5G mreža glavni su nosioci razvoja celokupne privrede u digitalnom dobu, gde je ključna upravo naša uloga - istakao je generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić.

Najveća pobeda
Na pitanje TV Happy šta smatra za svoj najveći uspeh na čelu Telekoma, Vladimir Lučić je podsetio da je, na raznim menadžerskim funkcijama, u ovoj kompaniji dosad proveo 23 godine.

- Kao “dete Telekoma Srbija”, imao sam čast da budem deo svih najvećih projekata, od uvođenja i razvoja mobilne telefonije, preko startovanja i dolaska na lidersko mesto u Crnoj Gori, onda velikog projekta transformacije cele kompanije od 2018, do aktuelne međunarodne ekspanzije sa Projektom za dijasporu. I velika odgovornost i velika čast je što sam u prilici da mogu da iskoristim svoje znanje i iskustvo da Telekom bude lider u Srbiji, regionu i međunarodno. Ipak, od svega sam najviše ponosan na naše radnike. Uspeo sam da zaposlenima u Telekomu značajno povećamo životni standard, da zadržimo stručnjake u kompaniji, čak da nam se i vraćaju, i to je moja najveća pobeda - izjavio je Vladimir Lučić.

Autor: Snežana Milovanov