U organizaciji Privredne kompanije Srbije i Razvojne agencije Srbije ove godine se na Međunarodnom sajmu prehrambene industrije „ANUGA 2017" u Kelnu predstavila 21 kompanija iz Srbije.
Predsednik PKS Marko Čadež obišao je štandove Nacionalnog paviljona (PKS) i tom prilikom podsetio da je na prošlom sajmu „ANUGA“ u Kelnu izlagalo 15 kompanija, kada je održano oko 700 sastanka i ugovoreno oko četiri milona evra vrednih poslova.
Čadež je napomenuo da je Nemačka naše najveće izvozno tržište i jedan od najvećih investitora u srpsku privredu.
On je izazio očekivanje da će u narednoj godini još više kompanija iz Srbije uz podršku PKS i Razvojne agencije Srbije izlagati na većem broju svetskih sajmova što je, kako je ukazao, odlična prilika za osvojanje novih tržišta i pronalazak novih kupaca širom sveta.
Takođe je istakao da će PKS podržati domaće kompanije ne samo organizacijom učešća na svetskim sajmovima već i povezivanjem sa potencijalnim partnerima, kao i kroz stručne analize tržišta na koja mogu da plasiraju svoje proizvode.
Proizvođači iz Srbije od 7. do 11. oktobra predstavljaju proizvodne programe na dva nacionalna štanda - u paviljonu gotovih proizvoda „Fine Food“ i u paviljonu zamrnutih proizvoda „Frozen Food“.
Proizvođači iz Srbij izrazili su zadovoljstvo zbog učešća na sajmu, kao i organizacijom nastupa.
Vlasnik komapnije “Yumis” Mile Kocić tom prilikom je naveo da ta komapanija već tradicionalno učeštvuje na sajmu u Kelnu i očekuje velike poslove, ne samo na tržištu Evrope, već i svih zemaljama sveta.
- Već godinama, u preko 20 zemalja se vrši prodaja proizvoda kompanije Yumis, ali je ova godina je posebno važna jer se očekuje velika ekspanzija proizvoda iz Srbije - rekao je Kosić.
Prema njegovim rečima, ove godine je na sajmu PKS prisustana u dve hale - smrznute hrane i robe široke potrošnje, tako da je velika mogućnost da se sprske kompanije predstave svetu.
Izvršni direktor kompanije ITM Grupa Aleksandar Marković rekao je da ta kompanija već pet godina učestvuje na sajmu „ANUGA“ u Kelnu i uz podršku PKS plasira proizvode na tržištu Nemačke.
- Veliki je interes za proizvode iz našeg asortimana zamrznutog voća, a poseban značaj za našu kompaniju imaju kontakti ostvareni na sajmu. Pored toga što proširujemo saradnju sa nemačkim partnerima, otvaramo i nova tržišta, kao što su indijsko, japansko, južnokorejsko. Saradnja i podrška PKS u protekle četiri godine je izvanredna, rekao je Marković.
On je dodao da PKS, osim što finansijski podržava nastup kompanija, doprinosi unapređenju konkurentnosti izvoznika iz Srbije.
Direktor i vlasnik firme „Laki“ iz Arilja Boris Obradović smatra da je učešće na sajmovima a posebno „ANUGA“ veoma značajno za svakog izvoznika iz Srbije jer obezbeđuje prisutnost na evropskom tržištu, navodi se u saopštenju PKS.
Dodaje se da je “ANUGA“ je najveći svetski sajam iz oblasti prehrambene industrije i najznačajniji za sve proizvođače širom sveta, koji se održava svake druge godine u Kelnu.
U sajamskom prostoru KELN MESE površine 284.000 kvadratnih metara, ove godine izlaže 7.000 izlagača iz 98 zemalja, a očekuje se više od 160.000 posetilaca iz 187 zemalja.
Sajam čini nekoliko tematskih celina odvojenih po halama - gotovi proizvodi, mleko i mlečni proizvodi, zamrznuti proizvodi, meso i mesne prerađevine, alkoholna i bezalkoholna pića, pekarski proizvodi i organski proizvodi.
U hali za gotove proizvode izlaže 10 srpskih kompanija: „Pionir", „Jaffa", „Yumis", „Bilje Borča", „Basket", „Agranela", „Zdravo organik", „PFI Groser", „Interfood 60", „ACM Drying", dok na nacionalnom štandu u hali za zamrznute proizvode izlaže 11 firmi: „Sicoberry", „PIK Bečej", „Mirax Agrar", „Planter", „ITN", „Voćar", „Master fruit", „Jugprom", „Hibrid", „Laki", „All Berries".