Dok crnogorski nacionalni avioprevoznik Montenegro erlajns očekuje da će Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) do ponedeljka deblokirati račun te aviokompanije iz SMATSA, međutim, stižu informacije da problem nisu oni, već da Montenegro erlajns nije poštovao rokove iz ranijih sporazuma o odlaganju plaćanja dugova.
Podgoričke Vijesti su, naime, danas objavile da Montenegro erlajns očekuje deblokadu računa i dogovoriti o odlaganju plaćanja duga od 2,3 miliona evra prema SMATSA.
Listu je, kako su naveli, "iz više izvora" saopšteno da je "uprkos zaključcima Vlade Crne Gore od 12. jula ove godine, kojima se preporučuje odlaganje plaćanja duga do 15. oktobra, SMATSA 19. jula blokirala račune MA zbog duga od 2,3 miliona evra".
-Postupak deblokade računa MA je u završnoj fazi, i očekujemo da se realizuje do kraja dana - navodi crnogorska aviokompanija. Da stvari nisu tako jednostavne govori podatak da SMATSA nije jedini poverilac crnogorskog avioprevoznika, kao i da ukupan dug te kompanije, sa kamatama, iznosi oko 13 miliona evra.
Prema nezvaničnim informacijama Tanjuga, SMATSA je samo pustila na naplatu već ranije doneta izvršna sudska rešenja, "čija je naplata dogovorno reprogramirana".
Inače, sa svojim izvrsnim presudama za prinudnu naplatu duga Montenegro erlajnsa javili su se i drugi poverioci i "stali u red za naplatu", te SMATSA neće skoro naplatiti svoj dug.
Prva na listi poverilaca, prema nezvaničnim sasznanjima Tanjuga je, recimo, Prva banka CG.
Suština je, kako navode obavešteni, da Montenegro erlajns nije ispoštovao rokove iz ranijih sporazuma o odlaganju. Reč je, takođe, o dugogodisnjim, nagomilanim dugovima, koji nisu bili tajna.
Ukupan dug Montenegro erlajnsa je oko 13 miliona evra sa kamatama.
Pročitajte još: U SRBIJI AKTIVNO VIŠE OD 10.000 GRADILIŠTA: Za tri meseca otvoreno 2.000 novih!
Vladi Crne Gore kao suvlasniku SMATSA i zameniku direktora SMATSA, kojeg imenuje crnogorska strana, to nije moglo biti nepoznato. Kad je reč o SMATSA, jedno njeno potraživanje je dospelo na naplatu, a već je, prema Tanjugovim saznanjima, dva puta odlagano. Pošto nije izmireno, sada je, po sili zakona, dospelo.
Vijesti su inače navele da je iz MA "potvrđeno da imaju probleme sa Kontrolom letenja, koja iz Beograda opslužuje Srbiju i Crnu Goru", ali se drugi poverioci ne spominju.
Sagovornici lista tvrde da bi "ukoliko se blokada brzo ne otkloni, moglo da dođe do prizemljenja flote zbog nemogućnosti plaćanja dobavljača goriva i aerodromskih usluga", što bi značilo gubitak na ugledu, ali i veliku finansijsku štetu.
Na pitanje koliku će štetu blokada nanijeti kompaniji ako se problem ne reši, iz MA su naveli da "bez obzira na trenutnu blokadu, Montenegro erlajns sve svoje aktivnosti obavlja redovno".