Nemačko udruženje hotelijera i ugostitelja (Dehoga) upozorava na rastući problem. Sve više gostiju rezerviše stolove u restoranima, a zatim se ne pojavljuje.
Prema podacima sa onlajn platforme za rezervacije OpenTable, ovaj trend je u porastu u poslednjih šest meseci, što je veliki problem za ugostitelje.
– Naši članovi sve više prijavljuju ‘nedolazak’ i otkazivanja u poslednjem trenutku – rekao je Dehoga za BuzzFeed News Germany.
Posebno su pogođeni restorani visoke klase i mesta sa ograničenim brojem stolova, gde se pripremaju jela sa visokim troškovima hrane. Neiskorišćene rezervacije stvaraju značajne finansijske gubitke jer je teško brzo popuniti prazan sto.
Prema OpenTable-u, nemački restorani u proseku gube oko 73 evra nedeljno zbog takvih situacija, a gubici se posebno povećavaju tokom prazničnih meseci oktobra, novembra i decembra. Podaci iz Severne Rajne-Vestfalije pokazuju da je čak 78,3 procenta ugostitelja prijavilo pad prihoda do 10 odsto.
Dehoga naglašava da mnogi gosti nisu svesni koliko truda i troškova ulazi u organizovanje rezervacija.
– Molimo goste da blagovremeno otkažu rezervaciju ako to nisu u mogućnosti, to je fer i prema domaćinima i prema ostalim gostima – apeluje udruženje.
Da bi se suprotstavili ovom trendu, neki restorani uvode naknade za nedolazak i zahtevaju potvrdu rezervacije ili avansno plaćanje. Međutim, Dehoga poziva na razumevanje, posebno kod redovnih gostiju i nepredviđenih situacija poput bolesti, piše Feniks magazin.
Iako neki restorani čak otkazuju rezervacije kako bi izbegli finansijske gubitke, za veće grupe i porodične proslave, rezervacije su i dalje neophodne radi bolje organizacije i bezbednosti obe strane.
Autor: Jovana Nerić