Putnici na letu Singapur erlajnsa pogođen teškim turbulencijama, u kojima je jedan putnik poginuo, a sedmoro je teško povređeno, konačno su jutros stigli u Singapur.
Avion Singapur erlajnsa koji je juče poleteo sa londonskog aerodroma Hitrou naišao je na "jake turbulencije" posle 11 sati leta, koji je trebalo da traje 13 sati.
Avion se srušio u takozvani 'vazdušni džep' u tajlandskom vazdušnom prostoru, bacivši putnike i posadu preko kabine. Džef Kičn, 73-godišnji muškarac, umro je, sumnja se od srčanog udara, a najmanje 30 osoba je povređeno, pri čemu sedam teže. Avion je prinudno sleteo u Bangkok, a zatim je Singapur Airlines preuzeo one koji su mogli da nastave let iz Bangkoka koji je stigao u Singapur nešto pre 5 sati ujutro.
Turbulencija je počela tokom služenja doručka
Desetine putnika tiho je izašlo iz aviona, uglavnom ignorišući medije koji su čekali njihov dolazak. Singapurski biro za istraživanje bezbednosti u saobraćaju (TSIB) istražuje incident, a američki nacionalni odbor za bezbednost u saobraćaju takođe šalje svoje predstavnike da podrže.
insisto que nunca se quiten el cinturón en un vuelo. en este vuelo de londres a singapur anoche se mataron dos personas impactadas contra el techo del avión y dejó decenas de heridos. 6 minutos duró el avión cayendo por una turbulencia. pic.twitter.com/dFlfa2opqy
— Tweety 𝕏 (@tuitieme) 21. мај 2024.
Iznenadna turbulencija dogodila se iznad Andamanskog mora na zapadnoj obali Burme, a prema alatu za praćenje letova Flightradar24, avion je pao sa visine od oko 11.800 metara na 9.950 metara.
Avion je ušao u "vazdušni džep" dok je kabinsko osoblje služilo doručak, a zatim je naišao na turbulencije, što je navelo pilote da prinudno slete. Većina povređenih je udarila glavom u odeljak za prtljag iznad, nanoseći teške povrede glave.
Turbulencija čistog vazduha
Uzroci turbulencije su brojni, a najočigledniji su nestabilni vremenski obrasci koji izazivaju oluje, ali je na ovaj let mogla uticati i turbulencija čistog vazduha, koju je veoma teško otkriti. Od 2009. do 2018. godine, američka agencija je otkrila da je turbulencija činila više od trećine prijavljenih vazduhoplovnih nesreća i da je većina rezultirala jednom ili više ozbiljnih povreda, ali ne i oštećenjem letelice.
Singapur erlajns, koji je poznat kao jedna od vodećih svetskih avio-kompanija i merilo za većinu industrije, nije imao nijedan veći incident poslednjih godina. Poslednja nesreća ove kompanije, koja je rezultirala žrtvama, bio je let iz Singapura za Los Anđeles preko Tajvana, gde se srušila 31. oktobra 2000. godine na tajvanskom međunarodnom aerodromu Taojuan, pri čemu su poginule 83 od 179 ljudi u avionu.
Autor: