Čak ni današnja temperatura od minus 18 nije sprečila komunalce da uklone sneg i led sa ulica i trotoara.
Samo u poslednja 24 sata na ulice Moskve izašlo je više od 7.000 jedinica specijalne tehnike za čišćenje snega i više od 30.000 komunalaca koji rade na raščišćavanju grada od snega i leda, iako je snežni pokrivač dostigao tek tri centimetra.
Gradske vlasti misle i na bezbednost pešaka, pa se sneg ne čisti samo sa ulica, već i sa krovova zgrada, piše Sputnjik.
Zanimljivo je da na zgradama koje imaju ravne krovove postoji zaštitna ograda kako sneg i ledenice ne bi završili na trotoaru ili na glavi prolaznika, dok se u slučaju kosih krovova, stubićima i specijalnim trakama ograđuju delovi trotoara kako bi se sprečilo da se ljudi približavaju rizičnoj zoni.
Komunalci vredno rade bez prestanka, čak i 24 sata ukoliko je to potrebno.
Posao započinju u sam cik zore, po mrklom mraku i po mrazu, a rade i uprkos mećavi i vetru. Takva slika se može videti u svakom delu grada, u centru i na periferiji.
Mašine i vozila danonoćno uklanjaju sneg sa moskovskih ulica, a istovremeno ih posipaju specijalnim ekološkim hemikalijama koje tope led.
Kada snežnih padavina nema u većim količinama na ulicama Moskve, neprestano su angažovana vozila za čišćenje snega, vakuumski usisivači i manja mehanizacija, ali su moskovske vlasti u slučaju obilnih snežnih padavina spremne da na ulice izvedu i čak 18.000 dampera za uklanjanje snega i drugu tešku mašineriju.
Primera radi, krajem decembra Moskva je bila okovana snegom i ledom, što je u jednom trenutku otežalo kretanje u saobraćaju i gotovo paralisalo grad. Preko noći je palo do 20 centimetara snega, ali je zbog mećave i nanosa sneg dosegao visinu i do pola metra.
Javne komunalne službe su za samo jedan dan izvezle iz grada oko 200.000 kubnih metara snega na specijalne „deponije“ na kojima se sneg obrađuje. U tom podvigu učestvovalo je više od 10.200 vozila.
Dešava se i da se za jedan dan iz ruske prestonice izveze i pola miliona kubnih metara snega, koji se topi na mestima namenjenim specijalno za to. U „topionicama“ se sneg prerađuje i pročišćava specijalnim ekološkim reagensima, a zatim odliva u specijalne bazene i odatle u reku Moskvu.
Ranije su sneg direktno bacali u reku, ali kada je koncentracija nafte i drugih zagađivača premašila normu, Moskva je prešla na taj noviji sistem rada.
Osim stacioniranih „topionica“, u Rusiji rade i mobilne „topionice“ snega — specijalna vozila koja tope i prečišćavaju sneg „u hodu“. Mnoge privatne firme su od toga napravile pravi biznis. Oni nude kompanijama, fabrikama i tržnim centrima svoje usluge — čišćenje snega na parkinzima ispred njihovih objekata, a zatim prerađivanje i odvoženje snega obično do reke, deponije ili kanalizacije.
Zanimljivo je da se prilikom čišćenja parkinga može desiti i da nadležne službe „preparkiraju“ automobile koji smetaju, ali ih posle čišćenja vraćaju na svoje mesto.
U svakom slučaju, i javne komunalne službe i privatne kompanije rade punom parom u svako doba dana i noći — jer sneg Moskvu nikada ne može i ne sme iznenaditi.