Američko udruženje za borbu protiv raka objavilo je studiju u kojoj je navedeno da je pad prodaje cigareta povezan sa pojavom alternativa.
Rezultati sa tržišta Japana, kao prvog na kom su lansirani proizvodi bazirani na tehnologiji zagrevanja, a ne sagorevanja duvana, pokazali su značajan pad u prodaji cigareta baš u periodu ulaska IQOS-a na tržište, prvog proizvoda ove kategorije, objavilo je nedavno Američko udruženje za borbu protiv raka.
Studija je dodatno ukazala da zajedničko prisustvo i cigareta i novih proizvoda baziranih na tehnologiji zagrevanja duvana, nije podigla sveukupnu potrošnju duvana, već samo da su inovativni prozvodi zamenili konzumiranje klasičnih cigareta.
Studija je objavljena u časopisu British Medical Journal (Tobacco Control) i obuhvatila je 11 od 12 regiona Japana, dok su podaci bazirani na četvorogodišnjem periodu prodaje. Istraživanja su pokazala da je prodaja cigareta smanjena u svakom od regiona ubrzo nakon uvodjenja IQOS-a.
Uzimajući u obzir i ostale faktore koji mogu uticati na pad prodaje cigareta, kao što su cene, zakonska ograničenja i druge alternative, zaključak je da ipak nijedan od ovih faktora nije značajno uticao na smanjenje prodaje klasičnih cigareta.
Iako je reč o duvanskom proizvodu koji nije bez rizika, istraživači su ukazali i na druge nezavisne studije, koje jasno pokazuju da aerosol koji nastaje zagrevanjem duvana emituje daleko niži nivo štetnih materija nego dim konvencionalnih cigareta.
Ovaj proizvod i dalje sadrži nikotin, koji je sastavni deo biljke duvana i uprkos ustaljenom mišljenju, nije uzročnik bolesti povezanih sa pušenjem.
Kompanija Filip Moris nedavno je i od zvanične američke Agencije za hranu i lekove dobila odobrenje za distribciju IQOS-a na tržištu SAD-a.