AKTUELNO

U Srbiji se gradi mnogo puteva i brzih saobraćajnica, ali je za tehnološki napredak naše zemlje suštinski važna izgradnja brzih pruga, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i između ostalog najavio da će do kraja godine početi radovi na izgradnji brze pruge od Beograda do Niša, a da ovog meseca počinje izgradnja pruge između Zemun polja i novog Nacionalnog stadiona.

Vesić je, gostujući na televiziji Hepi, podsetio da je izgrađeno 76 kilometara brze pruge od Beograda do Novog Sada, a da će do kraja novembra, početkom decembra biti pušteno u saobraćaj novih 108 kilometara brze pruge između Novog Sada i Subotice.

To je projekat predsednika Srbije Aleksandra Vučića koji je završen godinu i po dana pre roka, naveo je Vesić i dodao da će se ovom brzom prugom od Beograda do Subotice putovati sat i deset minuta, dok se sada od Beograda do Novog Sada putuje 36 minuta.

Vesić je rekao da će ove godine početi izgradnja brze pruge od Beograda do Niša koja je podeljena na tri deonice – od Beograda do Velike Plane, od Velike Plane do Paraćina i od Paraćina do Niša.

Naveo je da će u septembru biti raspisani prvi tenderi za izgradnju druge i treće deonice, a da već u julu počinje da se radi tunel na deonici Stalać-Đunis, te da je siguran da ćemo tokom jeseni imati izvođača za tu deonicu.

“To znači da ćemo u naredne tri godine imati 230 kilometara brze pruge od Beograda do Niša, a kada ta pruga bude završena, od Niša do Beograda će se stizati za sat i 40 minuta”, rekao je Vesić i dodao da je to vizija predsednika Vučića da se poveže čitava Srbija.

Foto: Beograd.rs

U međuvremenu će, kaže Vesić, 2026. godine biti završen mađarski deo brze pruge, do Budimpešte, tako da će brzom prugom biti povezani Budimpešta, Subotica, Novi Sad, Beograd i Niš.

Kako je dodao, od Beograda do Budimpšte će se brzim vozom stizati za dva sata i 45 minuta.

“Nastavljamo dalje sa izgradnjom brze pruge, prema Skoplju. Trenutno se radi 23 kilometara brze pruge od Niša prema Brestovcu, od EU smo tražili sredstva za izgradnju naših 135 kilometara brze pruge od Brestovca do Preševa, a Severna Makedonija će tražiti sredstva za svoj deo pruge, do Skoplja, što znači da ćemo se u budućnosti povezati sa Skopljem”, rekao je Vesić i dodao da je to prava vizija zapadnog Balkana koji je saobraćajno povezan.

Između ostalog, naveo je da u julu počinje izgradnja 18,3 kilometara pruge između Zemun polja i novog Nacionalnog stadiona čija je izgradnja u toku, aerodroma “Nikola Tesla” i centra Surčina.

Takođe, naveo je da će se raditi rekonstrukcija pruge Valjevo-Vrbnica na pruzi Beograd-Bar čiji je deo između Resnika i Valjeva već rekonstruisan, te dodao da Crna Gora takođe od EU potražuje sredstva za rekonstrukciju njihovog dela pruge Beograd-Bar.

Osim toga, Vesić je rekao da se radi na projektu rekonstrukcije pruge Ruma-Šabac-Loznica što je naš deo pruge prema Sarajevu, a da se očekuje da će se u narednom periodu početi sa rekonstrukcijom banatske pruge koja počinje u Pancevu, ide preko Kikinde i Novog Miloševa, a završava u Subotici.

“To je 200 kilometara pruge kroz Banat kako bi i taj deo naše zemlje saobraćajno povezali”, dodao je Vesić.

Govoreći o drumskoj infrastrukturi, ministar je između ostalog rekao da će radovi na Fruškogorskom koridoru biti završeni u septembru 2026. godine, te podsetio da se na trasi tog koridora radi tunel “Iriški venac” dužine 3,5 kilometara, koji je najduži u našoj zemlji.

Foto: TV Pink Printscreen

Naveo je da se grade dva mosta u Novom Sadu, na Fruškogorskom koridoru – jedan kod Petrovaradina, a drugi u nastavku Bulevara Evrope.

“Sve će biti završeno do septembra 2026. godine, osim mosta u nastavku Bulevara Evrope koji će biti završen do kraja te godine”, rekao je Vesić i dodao da će to omogućiti da se i Ruma i Šabac i Loznica i Irig povežu mnogo brže sa Novim Sadom.

Vesić je rekao da su ovi projekti važni jer gde god se izgrade auto-put, brza saobraćajnica ili pruga, tu dolaze investicije.

“Nijedan investitor neće da investira tamo gde ne može da prevozi robu”, naveo je i dodao da nove investicije znače nova radna mesta što znači veće plate, a samim tim i bolji životni standard, kao i razvoj lokalnih biznisa i turizma.

“Zato je vizija predsednika Vučića o razvoju infrastrukture važna jer to povezuje Srbiju”, dodao je Vesić.

Autor: Dalibor Stankov