AKTUELNO

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je predstavljanju novog elektromotornog kineskog brzog voza - Soko.

Vučić je rekao da je poručeno 5 elektrovozova iz Kine. Dodaje da će raditi testove za prugu Beograd-Subotica od decembra.

- Na svaka dva sata će ići brzi voz. Prva klasa izgleda nestvarno, za sat i deset minuta ste u Subotici - rekao je Vučić.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Kako kaže, oživeli smo železnicu u Srbiji.

- Želim posebno da se zahvalim kineskoj državnoj železničkoj kompaniji, koja je verovatno najbolja kineska kompanija koja je radila u Srbiji - rekao je Vučić.

-Nikada nismo imali u poslednjih 30, 40 godina neku liniju koja je imala putnika toliko kao Beograd-Novi Sad danas. Železnice postaju sve važnije i biće najvažnije prevozno sredstvo, oživeli smo železnicu, uvozimo najkvalitetnije vozove. Najkvalitetnije i najlepše vozove uvozimo, nadam se da ćemo uskoro i da ih pravimo. Zahvaljujem se kineskoj kompaniji CRRC koja je najverovatnije najkvalitetnija koja je radila u Srbiji, neverovatno je kako rade.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Upitan da prokomentariše navode kako je Srbija kineski vazal, Vučić je rekao da u poslednje vreme, nema snage ni energije da se svađa sa onima koji gluposti izgovaraju.

- Srbija i Srpski narod nisu vazali i nikada neće dovesti onog ko je vazal, mi smo slobodna zemlja i Kina je naš prijatelj.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Govoreći o dešavanjima u Evropi, Vučić je izrazio bojazan da će doći do katastrofe.

- Voz iz stanice je krenuo i teško ga je zaustaviti. Razmislite može li da preživi pad u provaliju, plašim se da to niko ne može da zaustavi. Za nas je važno da čuvamo mir, narod, da naše majke ne moraju da brinu. Daćemo sve od sebe da Srbija izbegne svaki sukob, svaki rat - podvukao je Vučić i dodao:

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Naš javni dug je ispod 50 odsto. Nadam se da pre kraja godine možemo da dobijemo investicioni rejting, to pokazuje da su nam stabilne javne finansije. Tražio sam da imamo veći jastuk. Bavim se činjenicama i ozbiljnom argumentacijom. Sada otkupljujemo prve količine merkantilne pšenice, povećavaćemo rezerve svih namirnica, uzimamo generičke sirovine za naše lekove, vidimo već nestašicu određenih lekova. Bavićemo se svim da osiguramo mir i napredak. Da ja nekome kažem uradi ovo ili ono, ako neko ne vidi gde to vodi, da pomognem ne mogu.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Vučić o Saboru

- Ljudi misle da je to samo sastanak Vučića i Dodika. Ne, svaki ministar će primiti svog kolegu, fudbalski klubovi. Svako je svog partnera pronašao. mnogo simbolike, ali i važnih i konkretnih stvari. Uplatićemo novac za put Bijeljina-Sremska Rača. Odluka o izgradnji memorijalnih centara, da sa priče pređemo na dela - rekao je predsednik. Vučić je rekao da će biti uplaćeno 10 miliona evra za put Bijeljina - Sremska rača, te da će biti doneta odluka o izgradnji memorijalnih centara. - Treba da radimo zajedno, da čuvamo mir, srpsko ime i prezime i da guramo sve ekonomske projekte zajedno - istakao je on.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Upitan o izborima, Vučić je rekao da je to za njega završeno i da nema vremena da se bavi time.

- Ne bavim se time. Znate li koliko je koplikovano napraviti ovaj sabor. Za mene su izbori završeni, ko će kako da formira vlast... Rekao sam i jednima i drugima sve. Radimo sad samo na Saboru. Ispratio sam Dodika u Rusiju, pa smo nastavili da radimo. Bavim se time ko ide u Švajcarsku, kako, zašto.. Šta ćemo da radimo, ugovori o slobodnoj trgovini, da li ćemo da imamo dovoljno nafte, dovoljon gasa... Nemam vremena da se bavim time ko će gde da formira narod - rekao je Vučić.

Kineska kompanija CRRC Čangčun dizajnirala je i proizvela elektromotorni voz Soko po meri za železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj, imajući u vidu posebnosti železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj.

Foto: TV Pink Printscreen

Do 200 kilometara na sat

Voz ima kapacitet od 250 mesta i dugačak je 103 metra, a može razviti brzinu do 200 kilometara na sat. Takođe napravljeni su tako da odgovaraju lokalnim kulturološkim karakteristikama.

Voz se sastoji od četvoro kola, dvoje motornih kola i dve prikolice i u potpunosti je usklađen sa TSI sistemom.

Sva kola za sedenje provog i drugog razreda poseduju prostor za invalidska kolica, toalete za osobe sa smanjenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikala, kabasti prtljag i drugo. Snaga vuče je 2.700 kilovata (kw).

Voz poseduje sistem tzv. Inteligentnog održavanja, to jest može da dijagnostikuje kvarove i smetnje na vozu, poboljšava efikasnost održavanja i optimizuje troškove. Sistem obuhvata i praćenje temperature na osovinama.

Takođe, poseduje inteligentni sistem za prodaju karata odnosno može prikazati slobodna i zauzeta mesta za putnike i informacije o deonici u realnom vremenu.

Autor: