Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić obišao je danas zajedno sa sa komesarom EU za susedsku politiku i proširenje Oliverom Varheljijem završne radove na Intermodalnom terminalu u Batajnici ukupne vrednosti 15,5 miliona evra i tom prilikom naglasio da to nije najveći projekat koji je Srbija radila sa EU, ali da je značajan jer pospešuje privredni rast.
"Ovo je infrastrukturni projekat koji omogućava da se razvija naša logistika i da na taj način iskoristimo sve pruge i puteve koje gradimo u Srbiji kako bismo imali bolji privredni rast i kako bi naš transport i saobraćaj uticao na dalji razvoj naše ekonomije", rekao je Vesić.
Dodao je da je Srbija, ne računajući poslednji grant u iznosu od 610 miliona evra za izgradnju brze pruge prema Nišu od EU dobili 550 miliona evra u oblasti transporta.
"Sa ovih 610 miliona taj iznos je prešao milijardu, a to je novac koji smo dobili za razvoj našeg transportnog sistema", istakao je Vesić.
Vesić je dodao da pomoć koja je pružena daje Srbiji nadu da je EU vidi kao svoj deo i da će jednoga dana i Srbija postati članica EU.
"Više od pet milijardi evra do sada smo dobili u vidu kredita i drugih ulaganja iz EU, i zato Srbija gradi tako veliki broj i auto-puteva i brzih saobraćajnica i brzih pruga", rekao je Vesić.
Dodao je da je ponosan na to što je u poslednjih godinu i po dana pokrenuto najviše projekata kada je u pitanju železnički transport, a koji su godinama bili na čekanju.
"Počeli smo sa rekonstrukcijom pruge, od Niša prema Dimitrovgradu, a u junu ćemo početi da radimo obilaznicu oko Niša. Radi se sada punom parom deonica Niš-Brestovac. Konkurisali smo za nastavak izgradnje brze pruge od Brestovca prema Preševu, a kasnije prema Skoplju", naglasio je Vesić.
Ministar je rekao da očekuje da će do kraja godine početi radovi na deonici 2 i 3 pruge od Beograda do Niša.
"To su projekti koje znače budućnost Srbije i povezuju našu zemlju sa susedima, a onda naravno i sa evropskim zemljama", rekao je Vesić.
Komesar EU Varhelji rekao je da je veoma srećan što vidi da je ono na čemu je EU zajedno radila sa Srbijom počelo da se materijalizuje.
"Ono što vidite ovde je transportni terminal koji predstavlja novi pristup. Jer ovo je transportni terminal koji je fleksibilan. Koristi se i za izvoz i za uvoz. I to je lagana struktura kao što vidite. Zato što je sposoban da raste kako će trgovina rasti", rekao je Varhelji.
Dodao je da su predviđanja EU da će transportni kapacitet Srbije porasti najmanje osam puta u narednih 10 godina.
"To znači da će ovaj terminal biti razvijen u glavno čvorište. I nadamo se da je ovo samo jedna stanica na putu. Videćemo stajališta koja idu na sever ka Novom Sadu, Subotici, na jugu ka Nišu. A možda ako budemo dobro radili i ka drugim lukama poput luke Bar", rekao je Varhelji.
Završne radove na izgradni terminala, pored Vesića i Varheljia, obišli su između ostalih i ministarka za evropske integracije Tanja Miščević, kao i šef Delegaicije EU u Srbiji Emanuele Žiofre.
Igradnja Terminala je finansiran delom bespovratnim sredstvima EU - 13,8 miliona evra, dok je Republika Srbija obezbedila 1,7 miliona evra.
Intermodalni terminal je logistička platforma specializovana za prenos objedinjenog tereta, odnosno tereta utovarenog na intermodalne transportne jedinice, prelazeći sa jednog načina transporta na drugi.
Od 2000. godine do danas, podrška EU sektoru saobraćaja u Srbiji premašila je 550 miliona evra bespovratnih sredstava, a više od 50 miliona evra bespovratnih sredstava EU izdvojeno je za pripremu strateški prioritetnih investicija vrednosti veće od pet milijardi evra, koje će se realizovati kombinovanjem bespovratnih sredstava EU i povoljnih zajmova.