Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio da Srbija, u okviru projekta izgradnje i modernizacije gradske železnice u Beogradu, nabavlja moderne kompozicije za brzine do 120 kilometara na sat, kojih će, za četiri godine biti ukupno 39 na sedam linija.
Ministar Vesić juče je sa predsednikom Upravnog odbora kineske kompanije CRRC Liu Čenkingom potpisao Protokol o razumevanju i saradnju o nabavci devet elektromotornih vozova, koji će biti isporučeni do kraja 2026.
"Sada gradimo prugu u okviru Ekspa, od Zemun Polja do Nacionalnog stadiona, dugu skoro 20 kilometara. Ovih devet novih kompozicija je za tu prugu, kojom će ići 120 kilometara na sat”, rekao je Vesić za TV Prva.
Uz beogradsku gradsku železnicu, podseća, grade se i dve linije metroa, od kojih će prva biti puštena u saobraćaj 2028. godine.
"U okviru BG voza imaćemo i nove koloseke, modernizovaćemo postojeće, povezaćem Mladenovac, Lazarevac, Sopot, Obrenovac - jer će pruga od Surčina biti povezana sa Obrenovcem. Sve prigradske opštine, izazov Grocke, biti povezane. Imaćemo ukupno 39 kompozicije, na sedam linija u Beogradu, a ljudi iz prigradskih opština imaće 20 do 25 polazaka dnevno, i moći će brže da stignu u centar grada”, rekao je Vesić.
Dodao je da će Srbija nabaviti i nove vozove švajcarske kompanije “Štadler”.
“Povezaćemo sve delove Beograda, BG Vozom i metroom, a kada tome dodamo tramvaje, dominantan podsistem prevoza u Beogradu do 2030. godine biće šinski system”, rekao je Vesić.
Vesić je rekao da se o ceni kineskih vozova još uvek pregovara, ali da će svakako biti jeftiniji od evropskih.
“Cene kineskih vozova su inače niže od evropskih, a istog su kvaliteta ili čak kvalitetniji. U Evropskoj uniji najveća dozvoljena brzina za vozove je 160 kilometara na sat, u Kini oni mogu da razviju i do 350 kilometara na sat”, rekao je Vesić.
Podsetio je da je u Srbiju iz Kine stigla prva od pet kompozicija koje će prevoziti putnike na brzoj pruzi od Beograda do Subotice, koja će uskoro biti prebačena u Češku, radi prilagođavanja EU standardima.
Vesić je, govoreći o kineskim kompanijama, posebno izdvojio China Railway, koja izvodi radove na brzoj pruzi, kao i Šangdong koji je angažovan na projektima drumskog saobraćaja, kao dve kompanije koje poverene poslove završavaju pre roka.
Brza pruga od Novog Sada do Subotice biće završena u julu, a do kraja godine već puštena u saobraćaj, godinu dana pre roka. Takođe, Dunavski koridor, koji gradi Šnagdong, kompletno će biti završen u sledeće godine - godinu i po dana pre roka.
Autor: