Beograd čeka veliki projekat postavljanja tramvajskih šina preko Mosta na Adi koje će povezati Banovo brdo i Novi Beograd, a vrednost posla je blizu dve milijarde dinara, rekao je za televiziju Pink zamenik gradonačelnika Beograda Andreja Mladenović.
- U pitanju je veliki projekat čija je vrednost oko dve milijarde dinara i kojim će biti izgrađeno 2,7 kilometara šina sa obe strane mosta. To je onaj prostor koji sada izgleda prazan, a koji je, kada je most izgrađen, predviđen za postavljanje tramvajskih šina - rekao je Mladenović.
On je dodao da je sada konačno došlo do toga da se krene sa realizacijom.
Istakao je da je u proteklom periodu otvoren deo pristupnih saobraćajnica na nobobeogradskoj strani koji je nazvan po herojima sa Košara, a tokom meseca će biti otvaranje ponuda za Bulevar patrijarha Pavla.
- Otkako je otvoren most na Adi, nema onaj kapacitet koji je očekivan i u odnosu na cenu koštanja mosta sa pristupnim saobraćajnicama nije bitno rasteretio saobraćaj, a mogao bi i sa tunelom koji treba da se izgradi od Topčidera do Autokomande. Most na Adi sa prisupnim saobraćajnicama će nas koštati oko 400 miliona evra i to je bila jedna ozbiljna investicija koja je u to vreme usisala gotovo sve što se investiralo u glavni grad - kaže Mladenović.
Prema njegovim rečima, poslednje dve godine radilo se na proširivanju kapaciteta Starog savskog mosta.
Kako je naglasio, on se neće rušiti već će se premestiti na drugu lokaciju.
- Pošto se ovaj most ne može u tehničkom smislu proširivati, nama je u interesu da tu napravimo jedan moderan novi most sa po dve saobraćajne trake, tramvajskim šinama, pešačkom stazom. Gradiće se na tom mestu jer tu već postoji infrastruktura, pristupne saobraćajnice - rekao je on.
Plan je i da se izgradi tunel koji će izaći na Ulicu despota Stefana Lazarevića i koji će za 14 odsto rasteretiti saobraćaj u tom delu grada, precizirao je zamenik gradonačelnika.
Mladenović je dodao da, kada se radi o izgradnji novog mosta, CIP je dobio posao na tenderu, radi se o domaćoj kompaniji i sa te strane zaista je napravljen transparentan sistem funkcionisanja, jeftiniji i funkcionalniji, navodi se u saopštenju Beoinfa.
Govoreći o razvoju vodovodnog i kanalizacionog sistema, zamenik gradonačelnika je podsetio da je Grad Beograd napravio desetogodišnji plan izgradnje i vodovodne i kanalizacione mreže tako da svi delovi grada budu pokriveni kanalizacijom.
- Do 2014. godine kanalizacija je bila mrtvo slovo na papiru. Mi smo sada otvorili veliki broj gradilišta, otvoriće se tender za Međulužje odnosno kanalizaciju u Mladenovcu, sa Kinezima imamo potpisan memorandum za centralni kanalizacioni sistem u Velikom Selu, imamo projekte za rubne opštine, tu je i Jelezovac, u Batajnici je takođe otvoren tender u vrednosti 200 miliona dinara, a u delu naselja Braća Marić u Krnjači je u toku izrada kanalizacione mreže - kaže on.
Kako kaže, ovaj mandat smo iskoristili za projektovanje i pripremanje tendera.
- Uz kanalizaciju moramo imati i fabrike za preradu otpadnih voda, radi se u različitim delovima grada, kao i u rubnim opštinama gde se rade posebni projekti - zaključio je on.