Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na Moravskom koridoru i istakao da će to biti digitalni auto-put, te da će se od Čačka do Niša njime stizati za samo sat i po vremena.
Obilasku radova prisustvovali su i ministar građevinarstva Tomislav Momirović i direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.
Inače, Moravski koridor spaja Koridore 10 i 11 - Pojate, Ćićevac, Kruševac, Vrnjačku banju, Kraljevo, Mrčajevce i Čačak.
Prva deonica Moravskog koridora, od Pojata do Kruševca, trebalo bi da bude završena do septembra 2022. godine, a predsednik Vučić rekao je prilikom obilaska radova, da se nada da će izvođači radova uspeti još da skrate najavljene rokove i da će već sredinom sledeće godine biti završen prvi deo novog "digitalnog autoputa".
''OD ČAČKA DO NIŠA ZA SAT I PO''
Predsednik je nakon obilaska radova rekao da su ljudi iz rasinskog i raškog okruga imali muka sa poplavama, te da će država na trasi ovog auto-puta platiti 200 miliona evra za uređenje vodotokova.
-Da je neko pre govorio da će država biti u stanju to da uradi, rekli bi da su to fantazmagorije - istakao je Vučić.
-Ovo će biti jedan od najširih i najsavremenijih auto-puteva - rekao je Vučić i objasnio šta znači digitalni auto-put.
-Nikada nismo imali ovoliko gradilišta kao što imamo sada. Sada smo investirali u avanse 210 miliona evra srpskog novca iz našeg budžeta, bez britanskog novca ne bismo mogli da nastavimo - naglašava.
Ceo ovaj auto-put će biti izgrađen u roku od tri godine, a dodao je da će se stizati od Čačka do Niša za sat i po vremena.
Naglasio je da spajanje autuputem Čačak-Kraljevo znači mnogo, i da posle ostaje da se poprave putevi.
-Zatim ćemo moći da maštamo i pokušamo da proširimo put ka Raški i Novom Pazaru. A Novi Pazar će dobiti vezu preko Požege, Arilja i Ivanjice. Ccitav južni i jugozapadni deo zemlje biće povezan sa centralnim delom - istakao je on.
Predsednik je najavio da za mesec dana kreću radovi na izgradnji autoputa do Kraljeva, sektor 3 od Adrana do Mrčajevaca i istakao da je za Adrane važno uređenje vodotoka, jer su plavili svaki put.
Na pitanje šta je sa obnovom mostova koji su srušeni tokom poplava 2019. godine,uz konstataciju da su samo tri napravljena, Vučić je rekao da mu je navajžnije što je u Sirči izgrađen most, što je obećao ranije.
-Proveriću sam šta je sa ostalim mostovima. Pre nego što dođem u Kraljevo građani će moći da vide da smo spremni da obnovimo mnogo više - rekao je on i dodao da će se nastojati da se obnovi što je moguće više.
O VAKCINACIJI I POPUŠTANJU MERA
Odgovarajući na pitanja novinara, rekao je da će u pondeljak ili u utorak da se vakciniše.
Kako kaže, rekao je da će posle milion revakcinisanih i da će to biti u jednom od malih mesta i tada ću zamoliti sve seljane da mi se pridruže.
Kako kaže ne podnosi dodvoravanje narodu i da je za to da se sluša struka.
-Pustite krizni štab da radi svoj posao - rekao je Vučić, dodajući da je država ozbiljna stvar a ne igrica za početnike da biste se nekome dodvoravali.
-Morate se rukovoditi da spasite nekom život, a posle lekarima. Ti ljudi popadaše sa nogu, razmišlja li neko o tim ljudima? - zapitao se on.
Kako kaže, mere će biti ukinuti, kada budu ukinute ali kako naglašava, svaki put će poslušati lekare.
''OVO JE NEVEROVATNA STVAR''
-Neverovatna stvar će ovo biti za Kraljevo i za Čačak, mnogo će da znači i za Baljevac, Novi Pazar - istakao je Vučić tokom obilaska radova.
-Sve između Kraljeva i Mrčajevaca je komplikovano, oko regulacije toka reka, tu smo najveće poplave imali. Važno je da Kruševac spojimo s auto-putem, Beogradom i Nišom i Kraljevo da spojimo sa Čačkom auto-putem. Čačak ovim radovima dobija mnogo, ako napravimo vezu sa Kragujevcom, imaće vezu sa srcem Šumadije. Ovaj koridor je mnogo važan jer povezuje istok sa zapadom - istakao je predsednik prilikom obilaska radova.
Predsednik Vučić je rekao da ćemo ''za samo tri godine imati kompletan Moravski koridor'', te da ovo menja lice Srbije.
-To je veliki uspeh, Srbija je bolja zemlja za život - smatra on.
-Od Pojata do Kruševca imamo 10 mostova i 4 petlje. Trenutno radimo na šest mostova i ukupno 18 tačaka. Na dva mesta radimo regulaciju reke. Za prve dve sekcije ove deonice imamo sve dozvole i rešenu eksproprijaciju, i tu se radovi intenzivno odvijaju - rekao je Antić, prilikom obilaska radova na Moravskom koridoru.
Prema njegovim rečima, prve dve sekcije mogle bi da budu gotove do marta 2022. godine, a vrši se pritisak na izvođače i da sledeća sekcija bude kompletirana nekoliko meseci kasnije.
-U prvoj polovini sledeće godine bi sve trebalo da bude gotovo - najavio je Antić.
Vučić zatražio da se ubrza izdavanje viza za radnike
Predsednik Vučić je zatražio od ministra Momirovića da se ubrza procedura izdavanja viza za radnike kako bi mogli da se ubrzaju radovi.
- Ljudi ovde čekaju puteve, a ne da li će neki ćata da potpiše vizu za radnike, pa umesto za jedan dan da izda vizu to traje tri meseca - rekao je Vučić ministru Momiroviću.
Kako je rekao, besmisleno je da zemlja bude zatvorena za radnike angažovane na velikim projektima.
- Ne interesuju me vaše procedure - dodao je Vučić.
Zatražio je i da se ubrza eksproprijacija zemljišta, kako bi mogla da se ubrza realizacija.
PRVI DIGITALNI AUTO-PUT
Moravski koridor trebalo bi za četiri godine da poveže Čačak i Pojate, odnosno Koridore 10 i 11 u dužini od 112,3 kilometara, ali i sve telekomunikacione uređaje duž autoputa.
Tako će vozače snabdeti svim informacijama značajnim za bezbednost na putu, koje će stizati iz upravljačkog centra za kontrolu saobraćaja, a duž celog autoputa imaće na raspolaganju i besplatan internet.
Prateći LED ekrane duž autoputa ili digitalne radio uređaje u kolima, oni će tačno znati da li ima vremenskih neprilika, zastoja, bačenih predmeta, sudara vozila na autoputu, gde se nalazi prva najbliža kafana.
Za potrebe optičkog povezivanja planiranih naplatnih rampi, sadržaja na odmorištima i parkiralištima, promenjive saobraćajne signalizacije, baznih stanica mobilne telefonije u okviru samog autoputa, na primer, na odmorištima, parkiralištima, naplatnim rampama ili u blizini saobraćajnih petlji, planirana je telekomunikaciona kablovska kanalizacija duž autoputa, odnosno planiran je takozvani "digitalni koridor".
Biće izgrađeno ukupno 11 petlji i 130 ostalih objekata, od čega 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.
Projekat obuhvata regulaciju Zapadne Morave, koja je u prošlosti usled izlivanja pravila ozbiljne probleme stanovnicima i poljoprivrednim dobrima. Od Pojata do Preljine trebalo bi da se stigne za svega jedan sat i 10 minuta. Izgradnja Moravskog koridora poverena je američko-turskom konzorcijumu “Behtel-Enka”.
Samo su na ovom delu prvog digitalnog auto-puta Pojate-Preljina početkom marta intenzivirana gradilišta za temelje i stubove pet mostova, dok su na preostalih pet u toku bili pripremni radovi.
Gradilišta su paralelno aktivna i na dvadesetom kilometru koridora u zoni obilaznice kod Kruševca dužine dva kilometra.