Izvođač radova je kineska kompanija CCCC, a reč je o nastavku projekta izgradnje autoputa Beograd - Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovaće danas početku izgradnje deonice autoputa Preljina - Požega, u dužini od 30,9 kilometara, na Koridoru 11 (E-763). Početak radova je planiran u blizini Čačka u 15 časova, najavljeno je iz Predsedništva.
Izvođač je kineska kompanija CCCC (Čajna komjunikejšens end konstrakšen kompani), a rok za izvođenje radova je 36 meseci. Vrednost radova je 450 miliona evra.
Deonica Preljina - Požega je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd - Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara.
Skoro trećinu trase na budućem autoputu od Preljine do Požege činiće mostovi i tuneli: tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Autoput Preljina - Požega je podeljen na tri manje deonice.
Od Preljine do Prijevora duž reke Cemernice i malim delom pored Zapadne Morave, u dužini do 8,27 kilometara.
Zatim od Prijevora do Lučana bi trebalo uraditi 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela "Laz" od 1.750 metara.
Treća poddeonica, od Lučana do Požege, protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.
Autoput od Preljine do Požege ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg autoputa Beograd - Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH.
Deonica Preljina - Požega će povezati Čačak, Lučane i Požege i dva okruga - Moravički i Zlatiborski i važan je ne samo za brži razvoj tog dela Srbije, već i za regionalno povezivanje. Kod Čačka će se Moravskim koridorom povezati Koridor 11 i Koridor 10.
U Srbiji je 2016. na takozvanom Koridoru 11 (taj putni pravac ne spada u zvanične panevropske koridore) pušten u saobraćaj autoput Ljig - Preljina u dužini od 40 km, a uskoro će biti u saobraćaju i ceo potez od Obrenovca do Preljine u dužini od 102 km.
Kinezi sa domaćim podizvođačima su pri kraju gradnje dve deonice: Obrenovac - Ub i Lajkovac - Ljig. Na toj trasi je i deonica Ub - Lajkovac koju su ranije izgradili domaći izvođači.
Takođe, Kinezi grade i autoput od Surčina do Obrenovca koja bi trebalo da bude gotova do kraja 2019.
Planirana je i gradnja deonice Koridora 11 od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom, u dužini od 107 kilometara.
Pročitajte još: VUČIĆ UOČI OTVARANJA AUTOPUTA KROZ GRDELIČKU KLISURU: Ovo smo čekali decenijama, treba da budemo ponosni! (FOTO)