Predsednik Srbije Aleksandar Vučić započeo je danas kampanju "Budućnost Srbije" posetom Pčinjskom okrugu, obilaskom radova na izgradnji Koridora 10 u Grdeličkoj klisuri.
Vučić će obići celu trasu autoputa kroz klisuru i most Vrla kod Vladičinog Hana.
Predsednik je na Koridoru 10 prvo obišao takozvanu kosinu broj 2 u blizini Grdelice gde se u avgustu prošle godine obrušio deo potpornog zida.
Na kosini broj 2 se trenutno izvode radovi na izgradnji galerije koja će biti neka vrsta otvorenog tunela s obzirom da će imati 150 šipova od kojih je svaki dugačak između 20 i 25 metara.
Na te šipove biće postavljeno oko 300 nosača kako bi bio dobro obezbeđen taj deo autoputa od eventualne destabilizacije tla.
Na južnom kraku Koridora 10 ostalo je da se završi deonica autoputa kroz Grdeličku klisuru duga 26,3 km, od čega je 25 km pod asfaltom.
Na pojedinim kosinama nad autoputem završeni su radovi na stabilizaciji tla, dok su na ostalim radovi u toku - kosinama 2, 3, 4, 5 i 6.
Kada je reč o tunelu Manajle, u levoj tunelskoj cevi završeni su svi građevinski radovi, a u desnoj tunelskoj cevi u toku su asfalterski radovi.
Takođe, u tunelima Predejane i Manajle, u toku su radovi na elektro-mašinskom opremanju tunela.
Izgrađen je najduži most na južnom kraku Koridora 10 u Srbiji - Vrla dužine 644,4 metara, kao i mosta Dzemen Do dug 521 metara.
Most Vrla se nalazi na deonici tunel Manajle - Vladičin Han. Glavni izvođač radova je španski konzorcijum "Azvi-Rubau", a projekat je finansiran kreditom Svetske banke.
Most se proteže preko reke Vrle i državnog puta Vladičin Han - Surdulica.
Most je na 14 raspona dužine po 45 metara, koje savladava ukupno 140 nosača visine 2,20 metara, dužine 44 metra i težine od 87 tona svakog, što daje ukupnu duinu svih nosača - greda od 6.160 metara i težinu od 12.180 tona.
Gornja konstrukcija mosta je oslonjena na 30 stubova, sa najvećom visinom od preko 62 metra, koji su fundirani sistemom šipova - dubokog fundiranja.
Upravo se most Vrla nalazi na profilnoj fotografiji na Instagram nalogu "Budućnost Srbije", što pokazuje koliko je taj most i sam Koridor važan kao deo međunarodne putne infrastrukture, u arhitektonskom smislu, ali i u agendi predsednika Srbije.
Smatra se da je taj most simbol modernizacije i brzog razvoja Srbije.
Inače, deonica autoputa kroz Grdeličku klisuru se sastoji se od dve manje deonice: Grdelica - Caričina Dolina oko 12 km i Caričina Dolina - Vladičin Han od 14,3 km.
U Grdeličkoj klisuri su, pored dva velika tunela, izgrađene i četiri velike petlje, kao i 33 mosta ukupne dužine 5,7 km.
Radovi se finansiraju iz zajma Evropske investicione banke, a ukupna ugovorena vrednost radova je 234,18 miliona evra.