Naučnici tvrde da muzika i pevanje ubrzavaju razvoj moždanih funkcija kod dece i pomažu u borbi protiv depresije
Muzičko obrazovanje ubrzava razvoj mozga kod male dece, posebno u područjima koja su odgovorna za obradu zvuka, razvoj govora, percepciju govora i veštine čitanja, navedeno je u studiji naučnika Univerziteta u Kaliforniji.
Kontrolisano lečenje tokom kojeg se sluša i svira predstavlja efikasan tretman za probleme mentalnog zdravlja.
Istraživanja pokazuju da dodavanje muzičke terapije u lečenje poboljšava društveno funkcionisanje lica sa šizofrenijom. Terapija muzikom pokazala se efikasnom i kao samostalni tretman za smanjenje depresije i hroničnih bolova.
Institut za mozak i kreativnost na Univerzitetu u Kaliforniji započeo je petogodišnje istraživanje 2012. godine, u saradnji sa Filharmonijom Los Anđelesa i Udruženjem "Srce Los Anđelesa", u nastojanju da otkrije uticaj muzičke nastave na dečji socijalni, emocionalni i kognitivni razvoj.
Početni rezultati studije, objavljeni u naučnim časopisima, pružili su dokaz o prednostima takvog obrazovanja u vreme kada su mnoge škole izbacile ili smanjile muzički i umetnički program.
Studija je pokazala da muzička nastava ubrzava sazrevanje slušnog puta u mozgu i povećava njegovu efikasnost.
Tokom istraživanja, naučnici iz oblasti neurologije pratili su razvoj mozga i ponašanje u grupi od 37 mališana iz siromašnijih četvrti Los Anđelesa.
Deca uče da sviraju instrumente, kao što je violina, u ansamblima i grupama i vežbaju do sedam časova nedeljno. Naučnici su uporedili decu-muzičare sa vršnjacima koji treniraju fudbal i onima koji nemaju dodatne programe.
U roku od dve godine, otkriveno je da čulo sluha dece u muzičkom programu sazreva brže nego kod ostalih.