AKTUELNO

Nekoliko korisnih saveta kada je u pitanju vožnja automobila.

Odajemo vam male tajne velikih vozača za lagodnu vožnju. Pratite pravila sa spiska i ući ćete u grupu najboljih vozača koji znaju efikasne tehnike vožnje.

Kočenje levom nogom

Kočenje levom nogom je teška tehnika koja zahteva redovno vežbanje. Nju vrlo često koriste profesionalni auto-trkači, ali ova veština Vam može pomoći i u hitnim situacijama. Pomoću ove tehnike bićete u stanju da vrlo brzo skrećete tako što ćete održati neophodnu brzinu rada motora, održavati istu brzinu vožnje i što ćete istovremeno kontrolisati upravljanje.

Držite ruke na volanu u pravilnom položaju

Već decenijama instruktori vožnje uče svoje đake da drže ruke na upravljaču vozila u položaju koji odgovara kazaljkama sata u 10 minuta do 2 časa. Ali nekoliko poslednjih godina, instruktori savetuju da se ruke drže ili u pozicijama devet i petnaest ili osam i dvadeset. Ovo će Vam pružiti bolju kontrolu tokom vožnje.

Takođe se radi i o najergonomičnijem položaju za držanje ruku onda kada treba da vozite neko duže vreme.

Kontrolišete podupravljanje i preupravljanje
U slučaju podupravljanja prednje gume gube trakciju (vuču) duž podloge puta u toku skretanja jer se povećava brzina ubrzanja. U slučajevima preupravljanja ista stvar se pak dešava sa zadnjim gumama. Ukoliko vozite na vlažnom ili zaleđenom putu, nemojte preterivati sa ubrzanjem. Voženje umerenom brzinom će Vam pomoći da izbegnete najveći broj slučajeva podupravljanja i preupravljanja.

Ogledalo sa vozačeve strane bi trebalo da predstavlja odraz samo četvrtine automobila


Koristite ručnu kočnicu da biste skrenuli


Ova tehnika, baš kao i kočenje levom nogom, zahteva dosta vežbe. Ponovo, ona Vam može pomoći samo u hitnim situacijama ili ako baš morate da izvedete brzo neko oštro skretanje tokom zime. Ali nemojte ovo izvoditi na suvom asfaltu (niti pri velikim brzinama) ukoliko ne želite da izlažete ozbiljnom riziku gume od prevremenog trošenja.

Menjajte brzine naniže pomoć sistema peta-prsti
Suština ove tehnike se sastoji u promenama brzine iz viših u niže tako što ćete pedalu gasa stisnuti petom, a pedalu kočnice prstima u isti mah. Na ovaj način dolazi do smanjenje vremenskog perioda koji je potreban za promenu brzine, sprečava se i rasterećenje zadnjih točkova i omogućava se glatki prelaz iz viših u niže brzine pre samog skretanja.

Autor: