Zahvaljujući jednom pogrešnom koraku, razgovor za samo nekoliko sekundi može da preraste u žučnu raspravu i neprijatnu svađu.
Da se to ne bi dogodilo, The Independent piše da treba da primenite ove taktike za prenošenje sopstvenih argumenata na pristojan i edukovan način.
Ne pokušavajte da pobedite
Napadanjem tuđih ideja stavljate tu osobu u poziciju da mora da se bori, a ako je napeta, nećete moći da doprete do nje.
Ako želite da budete uverljivi, praktikujte 'ekstremno slaganje' – pođite od kontroverznih stavova svog partnera i odvedite ih do njihovog logičnog zaključka, nezavisno od toga koliko bio potencijalno apsurdan.
Budite civilizovani
Rasprave i svađe nisu racionalne. Morate da poštujete perspektivu druge osobe, bez obzira na to koliko suludo zvučala.
- Kada se ljudi osećaju kao da vrede, receptivni su prema informacijama koje osporavaju njihova uverenja- tvrdi Piter Dito, profesor psihologije iz Kalifornije.
Logiku možete da počnete da koristite tek kada uspostavite emotivnu vezu s drugom osobom.
Postavljajte otvorena pitanja
Ako se svađate s partnerom, psiholog Džon Gotman tvrdi da treba da nastavite raspravu pomoću otvorenih pitanja.
Na primer:
Kako bi to promenila da imaš sav novac ovog sveta?
Kako bi želeo da ti život izgleda za tri godine?
Da li ti se sviđa tvoj posao?
Imajte samopouzdanja
Ljudi ne slušaju najpametniju osobu u prostoriji, već ljude koji se ponašaju kao da znaju šta je ispravno.
Brajan Boner, profesor upravljanja na Univerzitetu u Juti, tvrdi da osobe nesvesno traže "zamene za stručnost" kao što su ekstrovertiranost, pol, rasa i nivo samopouzdanja, i da u većini slučajeva ne prate šta osoba govori.
Pročitajte još: SVI PRAVIMO OVU GREŠKU! Nikada ne stavljajte LUBENICU FRIŽIDER
Ukažite na to da se ljudi slažu
Robert Sijaldini u svojoj knjizi “Uticaj: Psihologija uveravanja” navodi da je 'društveni dokaz' jedna od najboljih taktika za uveravanje ljudi. Ona se oslanja na sklonost ljudi da se slože s mišljenjima drugih, nezavisno od toga koliko su čudna.
Prema društvenom dokazu, ljudi pretpostavljaju da je ono što drugi ljudi rade ispravan način ophođenja u određenoj situaciji. Zato nam je hrana u restoranima ispred kojih su veliki redovi finija. Iz istog razloga je vrlo efikasno angažovati poznatu osobu da promoviše vaš proizvod.
Koristite grafikone
Studija Anera Tala i Brajana Vansinka, objavljena 2014. godine, pokazala je da ljudi veruju naučnicima. U skladu sa time, korišćenje taktika koje koriste naučnici moglo bi da vam pomogne da delujete uverljivo.
- Prestiž nauke daje kredibilitet čak i trivijalnim naučnim elementima kao što su grafikoni - napisali su Tal i Vansink.
Ne zadržavajte se na anegdotama
Priča o tome kako vaš ujak jede mnogo masnoća i još ima zavidnu liniju je anegdota. Međutim, ako želite da vas neko shvati ozbiljno tokom uveravanja, morate da koristite podatke koji su tačni i proverljivi.