AKTUELNO

Upotreba modernih tehnologija, pre svega telefona i tableta, negativno utiće na razvoj govora kod dece jer izostaje dvosmerna komunikacija.

Prema naučnim istraživanjima deca pre druge godine života, kada se mozak intenzivno razvija, ne bi trebalo da budu izložena uticaju mobilnih telefona I bilo kojih drugih digitalnih tehnologija. Nakon druge godine se takođe ne preporučuje upotreba modernih tehnologija , ali ukoliko im ih roditelji omoguće, mora biti ograničeno na maksimalno pola sata, do sat vremena.

Foto: Privatna arhiva

- I ako postoji mnogo edukativnog sadržaja , koji je pogodan i za mlađu decu (neke edukativne igrice), vrlo je vazno da roditelji kontrolišu sadržaj I vreme provedeno uz njega, jer deca nemaju osećaj za vreme, sama neće isključiti igricu koju igraju, jer kod njih ona izaziva osećaj zadovoljstva, a prekidanjem upotrebe kod dece se izaziva bes I ljutnja - kaže za Pink.rs logoped Ana Gavrilović.

Ona dodaje da su problem i crtani filmovi na stranim jezima.

- Sve česće su deca izlozena stranim jezicima od najranijeg uzrasta I pre nego sto je baza maternjeg jezika stvorena. Zbog toga deca cesto koriste strani jezik u komunikaciji, jer se maternji jezik nije razvio. To dovodi do toga da se sve više dece obraća na engleskom jeziku, boje, oblike takođe ne znaju da imenuju maternjim jezikom - piča Ana Gavrilović.

Usled višečasovnog gledanja televizije deca ne ostvaruju dvosmernu komunikaciju. Razgovaraju sa samim sobom, bez odgovora , zbog čega su deca sve nesigurnija u razgovorima, rečnik je sve siromašniji, ne bogati se, ne znaju da postave pitanje.

Foto: Pixabay.com

- Sve više je prisutno da roditelji hrane dete dok je detetu telefon u rukama, kako bi ostalo mirno i kako bi bili sigurni da je nahranjeno, u tim trenucima dete jede mehanički, bez razmisljanja šta je i koliko pojelo, pored toga roditelji ne imenuju hranu koju deca jedu, pa tako deca ostaju uskraćena za još jednu informaciju i zbog toga ne znaju šta su jabuka, banana... - dodaje ona i napominje da su nove generacije gojaznije, ne znaju da trče, skaču, da se dočekaju ispruženih ruku kada padaju, sve manje se igraju sa drugom decom, motorički su nespretni i nesigurni jer provode previše vremena sedeći, aktivirajući samo prste na rukama,

Autor: Pink.rs

#logoped