Prvi moderni toalet koji funkcioniše po principu vakuma patentirao je Džejms Kemper sedamdesetih godina prošlog veka, a prvi ga je ugradio Boing 1982.
Pre toga, osoblje i putnici morali su da se olakšavaju u kutije sa velikom količinom plave tečnosti, poznate kao Skajkem, čiji se sadržaj lako izlivao. Kemperovi uređaji troše vrlo malo tečnosti, a obloženi su klizavim slojem koji sprečava lepljenje fekalija za njegove zidove.
Nakon što obavi nuždu, putnik pritiska dugme, a vakuumski sistem usisava sav sadržaj iz WC šolje i skladišti ga u specijalan rezervoar.
Izuzetak u dizajnu predstavlja jedino toalet za boing 787 drimlajner, čiji toaleti imaju poklopce na automatsko zatvaranje.
Avionski toaleti ne mogu biti ispražnjeni tokom leta jer se ventil za taj otpad nalazi u unutrašnjosti aviona i može se isprazniti samo kada je na tlu. Sve što prođe kroz šolju bude smešteno u posebnom skladištu koje isprazni osoblje na zemlji.
Često su prijavljivani slučajevi da iz aviona pada "plavi led". Američka federalna avijacijska administracija (FAA) navodi da je reč o plavoj tečnosti iz rezervoara koja uklanja neugodan miris i rastvara čvrsti otpad. Rezervoari ponekad cure, a na velikim visinama tečnost se zamrzava.
- Plavi led iz aviona se topi ili razbija pre pada na zemlju. Ako led ne padne, istopiće se prilikom sletanja. Tada se obično pretvori u male kapljic - kazali su iz FAA.