AKTUELNO

Još uvek vlada velika potražnja za konzolom PlejStejšen 5 koja je puštena u prodaju prošle godine, navela je kompanija Soni.

Profit japanskog Sonija skočio je u periodu januar-mart osam puta, u odnosu na isti lanjski kvartal, na 107 milijardi jena (982 miliona dolara), jer su se Japanci, koji su ostajali kod kuće zbog korona mera koje se odnose na kretanje, okrenuli video igricama i drugim vizuelnim sadržajima te kompanije.

Soni korporacija je izvestila danas da je u fiskalnoj godini, završenoj 31. marta, ostvarila rekordnu dobit od 1,17 biliona jena (11 milijardi dolara), što je otprilike dvostruko više od 582 milijarde jena iz prethodne fiskalne godine.

Još uvek vlada velika potražnja za konzolom PlejStejšen 5 koja je puštena u prodaju prošle godine, navela je kompanija, precizirajući da je do sada prodala 7,8 miliona ovih uređaja širom sveta. Ukupna prodaja Sonija u prvom tromesečju tekuće godine skočila je za 27 posto: sa prošlogodišnjih 1,7 biliona jena na 2,2 biliona jena (20 milijardi dolara).

Soni je lani prijavio profit od 12,6 milijardi jena za period januar-mart. Ipak, predviđaju pad profita od 44 procenta za fiskalnu godinu do marta 2022. godine, na 660 milijardi jena (šest milijardi dolara), jer bi faktori koji su uticali na rast dobiti u minuloj fiskalnoj godini mogli da iščeznu.

Danas su se oglasile i neke druge kompanije, kao što su Huavej i Majkrosoft. Kineski tehnološi gigant je u prvom kvartalu zabeležio manje prihode nakon što je otuđio svoj jeftiniji brend smartfona Honor, ali je profitabilnost kompanije poboljšana.

Prodaja Huaveja je opala za 16,5 posto u prva tri meseca ove godine u odnosu na godinu ranije, na 152,2 milijarde juana (23,5 milijardi dolara). Huavej nije objavio konkretan podatak o dobiti, ali je naveo da se njegova profitna marža popela za 3,8 procentnih poena na 11,1 posto.

S druge strane, Majkrosoft je najavio rast prihoda za treće fiskalno tromesečje, od 41,7 milijardi dolara, a prognoza je bila 41,05 milijardi dolara. Yahoo Finance izveštava da je zarada po akciji 2,03 dolara, u odnosu na očekivanih 1,78 dolara.

Nije teško dokučiti šta je razlog ovom uspehu. Naime, radnici na daljinu su se tokom pandemije više nego ikada oslanjali na oblak (cloud) i digitalne usluge ove firme. Majkrosoft kaže da su im prihodi od poslovanja s Azure-a veći za 50 posto, u odnosu na prošlu godinu.