Dejan Savić, upravnik Narodnog pozorišta govorio je za emisiju "Pravac" Televizije Pink o smeni prvog čoveka Dramskog sektora Željka Hubača, objašnjavajući da je sam Hubač nekoliko puta nudio ostavku koju je Savić odbijao želeći da se mandat "zaokruži". Nakon ovoga, Savić ističe da je želeo da da šansu novom čoveku koji bi dao svoj pečat Narodnom pozorištu.
Narodno pozorište saopštilo je u ponedeljak da je, na osnovu Statuta i ovlašćenja upravnika, Dejan Savić doneo odluku da prvi čovek Dramskog sektora naše najveće i jedne od najznačajnijih institucija kulture, u narednom periodu umesto Željka Hubača bude Jug Radivojević, ugledni i afirmisani pozorišni i filmski reditelj.
Tim povodom Radivojević je poslao otvoreno pismo Upravnom odboru Narodnog pozorišta u Beogradu u kojem navodi da je "smena gospodina Željka Hubača izazvala oštru polarizaciju u ansamblu 'Drame', a samim tim i potpuno narušila atmosferu u istoj i smatram da bi mojim dolaskom na čelo 'Drame' bilo nemoguće u takvim okolnostima stvarati i sprovoditi dalje planove"
- Došlo je i do politizacije čitavog slučaja koji dodatno otežava ionako kompleksnu situaciju. Molim da me razrešite imenovanja na mesto direktora Drame Narodnog pozorišta, kako bi se kuća vratila svojim redovnim aktivnostima, a ja na mesto reditelja Drame, koje mi pripada - naveo je Radivojević u otvorenom pismu UO Narodnog pozorišta.
- Želeo sam da, nakon četiri godine i jednog završenog mandata, dam priliku nekom drugom da da svoj pečat Narodnom pozorištu. Ovo je umetničko obrazloženje Hubačevog odlaska. Ima i tehničkih stvari koje nas godinama muče- polarizacija, problem sa rediteljima, scenografima koji su uglavnom honorarni saradnici... Na kraju je problem sa spoljnim saradnicima čiji je krug mali, a postoji širi izbor umetnika koji treba da dobiju priliku na scenama Narodnog pozorišta. Ovo su zreli, jasni i obrazloženi, razlozi i isključivo su umetničke i tehničke prirode - ističe upravnik Narodnog pozorišta u Beogradu Dejan Savić. Posle četiri godine, kaže, rešio je da da priliku novom čoveku da uradi nešto drugo.
Ističe da je Radivojević u saopštenju jasno locirao probleme. Dodaje da je ceo problem politizovan, što je jasno jer su se kao podrška javile "zaboravljene razne aveti iz prošlosti". Kaže da ovaj postupak (politizacija) nije pozorišni i umetnički i reč je o matrici koja se sve više koristi i u kulturi.
- Od svega se danas pravi politički slučaj i to rade baš oni koji ne mogu da dobiju podršku na izborima - ističe Savić.
Podvlači da je važno da se predstave i dalje održavaju i da zaposleni rade profesionalno.
Novoizabrana direktorka Opere Jasmina Trumbetaš Petrović kaže da politizacija ne treba da dotiče umetnike, a njeno mesto na čelu Opere znači pokušaj da se šansa da novim ljudima. To, kako ističe, ne znači da je njen prethodnik bio loš, ali se traži osoba koja će se zadržati na poziciji i moći će da komunicira sa svojim ansamblom na pravi način.
- Ne vidim razlog da se diže prašina u vezi mog mesta - kaže Petrovićeva za "Pravac". Podvlači da Narodno pozorište ima svoje probleme, ali da su svi rešivi. Zato će se potruditi za što bolje uslove i da pokuša da postigne što bolje rezultate.
Smena Hubača, kako kaže Savić, nema veze sa intervjuom u "Politici" niti sa navodnim smanjenjem, pa povećanjem budžeta. Reč je o dezinformacijama koje šire "aveti prošlosti".
- Hubač mi je tri do četiri puta nudio ostavke, još ih imam na stolu, a ja sam ih odbijao jer sam želeo da zaključi svoj mandat. Zadnjih meseci smo nas dvojica i razgovarali o tome hoće li otići, neće, ko će ga naslediti... I, evo sada jedna ružna vest da se ovo povezuje i sa sirotom Milenom Dravić. To je skandal nad skandalima i to je izmišljotina, kao i to da smena ima veze sa budžetom. Povećanje je u fazi predloga i podrazumeva više od dva puta veći budžet za dramu - kaže upravnik Narodnog pozorišta, dodajući da dramske predstave daju fizionomiju pozorištu.
Direktor baleta Narodnog pozorišta Konstantin Kostjukov ocenjuje da je danas jako važno mladoj generaciji dati pomoć da se vaspitava na osnovama pravih vrednosti.