AKTUELNO

Blejk Čendli napušta TikTok nakon reorganizacije, a kompanija se suočava sa rokom do 5. aprila za dogovor o prodaji svojih američkih operacija. U isto vreme, najmanje osam ključnih rukovodilaca napustilo je TikTok zbog sve većih pritisaka i izazova.

U velikim turbulencijama unutar TikToka, izvršni direktor zadužen za globalnu prodaju oglasa, Blejk Čendli, odlučio je da se povuče sa svoje pozicije. Ovaj potez dolazi u sklopu šire reorganizacije kompanije koja se suočava s naglim rokom za prodaju svojih američkih operacija – sve do 5. aprila, kada bi trebalo da bude postignut dogovor sa potencijalnim kupcima.


Prelazi na savetodavnu poziciju

Blejk Čendli, koji je na čelu globalnog oglašivačkog sektora TikToka od 2019. godine, sada preuzima savetodavnu poziciju unutar kompanije.

Pre nego što je došao u TikTok, Čendli je bio ključna figura u Facebook-u, a tokom svoje karijere u TikToku ostvario je značajne uspehe u globalnoj ekspanziji prodaje oglasa. Iako se povukao sa aktivne menadžerske funkcije, njegov tim za globalna poslovna rešenja biće spojen s timom za tehnologiju monetizacije, a rukovodstvo nad celokupnim timom preuzima Vil Liu, 1. aprila.

Postavili ambiciozne ciljeve za 2025.

U internom memorandumu, Čendli je naglasio kako je TikTok ostvario izuzetne rezultate u svetu oglašavanja, sa najbrže rastućim prihodima, izuzimajući Kinu gde dominira sestrinska platforma Douyin.

U 2025. godini, TikTok cilja na rast prihoda od oglasa od čak 50%, što pokazuje ambiciju i opredeljenje kompanije da nastavi svoj uspon, uprkos sve većim izazovima.

Odlazak ključnih kadrova menadžmenta

Promene u vrhu TikToka ne zaustavljaju se na Čendliju. Pre njegovog povlačenja, najmanje osam drugih ključnih rukovodilaca, uključujući i šefa muzičkog sektora Ole Obermanna, napustilo je kompaniju ili najavilo svoj odlazak.

Ove promene odražavaju zabrinutost u menadžmentu ByteDance-a, koji se suočava s izazovima upravljanja brzim rastom, internim nesuglasicama i sve većim regulatornim pritiscima.

Pod pritiskom Trampove administracije

TikTok se već dugo nalazi pod lupom američkih vlasti, a pritisak je eskalirao nakon izvršne naredbe bivšeg predsednika Donalda Trampa koja je zahtevala prodaju američkog dela kompanije, kako bi aplikacija mogla da nastavi sa radom na tlu SAD-a.

Oracle Corp. je trenutno jedan od glavnih kandidata za preuzimanje američkih operacija TikToka. Spekulacije sugerišu da bi, uz prodaju, TikTok mogao da zadrži kontrolu nad svojim algoritmom, dok bi američki partneri, poput Oracle-a, preuzeli manjinski udeo i postavili bezbednosne garancije.

Kraj TikTokove Američke sage?

TikTok je na prekretnici. Suočen s dramatičnim promjenama u menadžmentu, sve većim regulatornim izazovima i ključnim rokom za prodaju, pitanje je hoće li najbrže rastuća društvena mreža na svetu uspeti da preživi sve ove turbulencije.

Da li će sve ove promene biti dovoljno da se platforma osigura na američkom tržištu i zadrži svoju dominaciju u svetu oglašavanja? Samo vreme će pokazati.

Autor: D.B.