Uvodimo dualno obrazovanje jer želimo da stvorimo uslove da mladi ostanu u Srbiji, poručio je danas ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević.
Tokom obilaska Osnovne škole "Živko Tomić" u Donjoj Šatornji i Srednje škole "Kralj Petar Prvi" u Topoli, Šarčević je rekao da su dualno obrazovanje i razvoj preduzetničkog duha značajni na nivou srednjih škola, ali i u visokom obrazovanju, jer će omogućiti smanjenje nezaposlenosti i brži razvoj srpske ekonomije.
- Svaki region u Srbiji ima svoje specifičnosti i zato je potrebno da, u saradnji sa lokalnom samoupravom, obrazujemo decu u onim profilima koji će im omogućiti da nakon školovanja nađu posao i ostanu u svojoj sredini - rekao je Šarčević.
On je dodao da Ministarstvo prosvete sa akademskom zajednicom i privredom, radi i na uvođenju dualnog obrazovanja u visokom školstvu.
- Dualno obrazovanje obezbeđuje uslove za sticanje, usavršavanje i razvoj kompetencija učenika i studenata u skladu sa potrebama tržišta rada - rekao je Šarčević.
Ministar prosvete je naveo i da je na godišnjoj skupštini Svetske banke koja je nedavno održana na Baliju istaknuto da ljudski resursi postaju sve značajniji faktor kada se meri ulaganje u razvoj neke zemlje.
Prema tim podacima, novi indeks ljudskog kapitala meri koliko zemlje gube u pogledu ekonomske produktivnosti nedovoljnim investiranjem u svoje ljude, a Srbija je prema podacima za prošlu godinu pozicionirana iznad proseka za region.
- Ljudski resurs je sada značajniji faktor - kazao je ministar i dodao da je Srbija kada je reč o TIMS istraživanju koje se bavi matematičkim postignućima na 27 mestu.
Šarčević je ocenio da će se veći napredak videti kada se svi reformski procesi u obrazovanju završe, kao i da će se to odraziti i na bolje rezultate Pisa testiranja.
Ministar je u školi u Donjoj Šatornji prisustvovao kreativnoj radionici učenika te škole koji već godinama prave poklone, a zatim ih prodaju u humanitarne svrhe.
On je obišao i radove na izgradnji nove fiskulturne sale i prisustvovao digitalnom času srpskog jezika.
U srednjoj školi u Topoli je ministar sa rukovodstvom razgovarao o razvoju dualnog obrazovanja i uvođenju novih obrazovnih profila, imajući u vidu da Topola ima dve fabrike - voćaru u Jarmenovcima i modnu konfekciju u Topoli.
Tokom obilaska škole bilo je reči i o izgradnji učeničkog doma, jer veliki broj učenika ne živi u Topoli.