Na Koridoru 10 u Grdeličkoj klisuri danas je počelo asfaltiranje tunela Manajle, najdužeg na toj deonici. Asfaltiranje se izvodi u levoj cevi tunela u dužini od 1800 metara.
Predstavnik Koridora Srbije Leonid Vuković rekao je da će u naredna tri dana, završnim slojem biti asfaltirano 20.000 kvadratnih metara leve cevi tunela.
- Veoma je značajno da su danas počeli asfalterski radovi na izradi završnog, odnosno habajućeg sloja u ovoj cevi. Završetak asfaltiranja će praktično značiti završetak građevinskih radova u levoj cevi tunela Manajle - kazao je Vuković.
On je naglasio da se uporedo radi i na desnoj cevi tunela gde se betoniranju sekundarne obloge, radi se drenaža i postavljaju se elektro kablovi.
- Završetak svih radova je planiran do kraja godine, a početkom naredne ostaje samo elektro mašinsko opremanje tunela - naglasio je Vuković.
Leva cev u tunelu Manajle probijena je u septembru 2016.godine, a desna u avgustu 2017.godine.
- Radovi na izgradnji tunela su se odvijali u veoma teškim hidrogeoloskim uslovima. U više navrata je dolazilo do većih tunelskih odrona kako u čelu tako i svodu tunela a veliki brdski pritisci su dovodili do deformacija i oštećenja tunelske obloge, zbog čega je i bilo zastoja u igradnji - podsetio je Vuković.
Dok se asfaltira tunel Manajle na deonici kroz Grdeličku klisuru, nastavlja se izgradnja kolovoza, petlje kod Predejana i saniranje klizišta na kosini kod grdeličkog mosta.
Sa tog klizišta u poslednje dve nedelje uklonjeno je 130.000 kubnih metara zemlje i stena kako bi se klizište stabilizovalo. Kroz Grdeličku klisuru izgrađena su i 33 mosta ukupne dužine 5,7 kilometara i probijena su dva tunela, Predejane i Manajle.
Prema proceni izvođača, do sada je od 26 kilometara kroz klisuru, kompletno završeno 96 odsto autoputa.