Kompletna i temeljna rekonstrukcija Pančevačkog mosta moraće da sačeka završetak mosta na Adi Huji, čija će izgradnja početi 2020. godine, smatra zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić i kaže da će se u međuvremenu verovatno raditi neophodna rekonstrukcija onoga što je važno za funkcionisanje mosta.
Upitan da li postoji konkretna komunikacija Grada i Republike po pitanju obnove Pančevačkog mosta, Vesić je novinarima, nakon obliska dva novoizgrađena igrališta na opštini Zvezdara, rekao da ona postoji, ali da Pančevački most ne pripada Gradu, već je u nadležnosti "Puteva Srbije".
- Putevi Srbije rade projekat. Mi ćemo u tome učestvovati, ali kompletna rekonstrukcija će biti na Putevima - rekao je Vesić.
Objasnio je da će, u okviru plana koji postoji za preuzmanje saobraćajnica na teritoriji Beograda, u jednom trenutku narednih godina Pančevački most preći u nadležnost Grada Beograda, kao i autoput kada se bude završila obilaznica, budući da će onda autoput kroz grad postati gradski bulevar.
- Ali, do tog trenutka na tome rade Putevi Srbije. Ja sam siguran da temeljita obnova Pančevačkog mosta mora da sačeka završetak mosta na Adi Huji - rekao je Vesić i naveo da kada taj most bude izgrađen biće omogućeno da se kompletan saobraćaj preusmeri na njega i onda može da se radi temeljita obnova Pančevačkog mosta.
Obnove pod saobraćajem, kaže, nisu nikada potpune, a da je nažalost situacija takva da nema alternative.
- Sve što se obnavljalo u ovoj zemlji radilo se pod saobraćajem, i Gazela i Brankov most, a to ne možete nikada da uradite kao kada biste mlogli da zatvorite potpuno most. Zatvoriti Pančevački most bez završetka mosta na Adi Huji je nemoguće - naveo je zamenik gradonačelnika.
Ove godine bi, kaže, trebalo obaviti neophodne rekonstrukcije važne za funkcionisanje Pančevačkog mosta jer je most dosta star.
Na pitanje kako će Grad učestvovati u obnovi Pančevačkog mosta, Vesić je rekao da će Grad pomagati oko pristupnih saobraćajnica koje su u njegovoj nadležnosti.
- Mi na taj način učestvujemo. Gledamo da ako ne moramo da damo novac, da ne dajemo tamo gde nismo nadležni, da ga sačuvamo za nešto drugo. Ali, to je most koji je u Beogradu i važan je za Beograd i Grad će naravno potuno sarađivati sa Republikom kao što Republika nama pomaže za druge projekte u Beogradu, daje deo novca i mi smo spremni na svoj način da učestvujemo u tome - naveo je Vesić.
Pančevački most ima po dve trake u oba pravca za drumski saobraćaj i dva koloseka za železnički saobraćaj.
Cela dužina mosta sa betonskim vijaduktom i inundacionim mostom iznosi 1526,4 metara. Glavna konstrukcija mosta duga je 1134,7 metara.
Most je pušten u saobracaj 10. novembra 1935. Tokom Drugog svetskog rata most je srušila Jugoslovenska vojska u nameri da uspori napredovanje nacista.
Obnovljen je 1946. godine.