Za novu školsku godinu pripremljena je serija digitalnih udžbenika i materijala, a radi se i na opremanju 2.000 digitalnih učionica, izjavio je danas ministar prosvete Srbije Mladen Šarčević na regionalnoj konferenciji o digitalnoj transformaciji.
Šarčević je rekao da ministarstvo ima ambiciozne planove za sledeću godinu i kada je reč o budžetu i da planira uvođenje elektronskih dnevnika i analitike u svim školama, za šta je pojedinim zemljama regiona bilo potrebno nekoliko godina.
Namera ministarstva je da učiteljske fakultete podigne na nivo pedagoških i formira određene master programe kako bi, oni kojih ima najviše u sistemu i koji sada predaju samo do četvrtog razreda, mogli da uđu u predmetnu nastavu, rekao je Šarčević i dodao da je nasleđe na tom polju veoma loše i da tu predstoji veliki posao.
Ministar prosvete Crne Gore Damir Šehović izjavio je da je ta zemlja u prethodne dve godine krenula u sveobuhvatnu reformu obrazovnog sistema koja podrazumeva reformu svih nivoa obrazovanja.
Ministar obrazovanja Kantona Sarajevo Elvir Kazazović kaže da problem u obrazovanju predstavlja činjenica da veliki broj nastavnika nema digitalne kompetencije i da je rađeno dosta na edukaciji, kako nastavničkog kadra, tako i učenika.
On je dodao da je u Kantonu Sarajevo informatika uvedena od prvog razreda osnovne škole i da su u svim školama uvedene elektronske učionice, a da se ove godine uvode i elektronski dnevnici.
On je istakao da je veoma značajno da se definišu zajednički prioriteti regiona i naprave strateški planovi kako bi se unapredio proces digitalizacije obrazovanja.
Predstavnici ministarstava prosvete regiona usaglasili su, na konferenciji koju je u Beogradu organizovao British Council, preporuke za digitalnu transformaciju obrazovnog sistema koje će koji će biti predstavljene 10. jula na Samitu za Zapadni Balkan u Londonu, u okviru Berlinskog procesa.
47 odsto stanovništva EU nema adekvatne digitalne veštine
Evropska Komisija procenjuje da će u bliskoj budućnosti 90 odsto poslova zahtevati digitalne veštine, a da trenutno 47 odsto stanovništva Evropske unije nema adekvatna znanja iz ove oblasti. Statistika je još lošija u zemljama regiona.Digitalizacija obrazovnog sistema podrazumeva uvođenje digitalnih veština uz algoritamsko razmišljanje i kodiranje, razvoj digitalnih veština nastavnog kadra, pružanje pristupa obrazovnim resursima za digitalne veštine, razvijanje programa za kontinuirano profesionalno razvijanje predavača, angažman poslodavaca vezano za obrazovni sistem.