Tokom leta i rane jeseni u Beogradu će biti održano čak 600 manifestacija na otvorenom, podaci pokazuju da se broj turista konstantno povećava treću godinu za redom, a prošle godine bilo je više od milion turista koji su posetili glavni grad.
Iako Beograd, kao i druge velike evropske destinacija nema svoju sezonu, v.d. direktora Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović, kaže da broj turista jeste u određenoj meri veći u periodu od aprila do kraja oktobra.
- Prošlu godinu smo završili sa više od milion gostiju i oko dva miliona noćenja. Radimo ponovo na izmenama i dopunama zakona o turizmu, a jedan od razloga je što po nekim procenama između 30 i 40 odsto gostiju koji dođu u Beograd nisu vidljivi u zvaničnim tokovima, tako da je broj koji mi imamo za toliko procenata veći - kaže Popović za Tanjug.
Procenjuje se da će do kraja 2018. godine broj turista u Beogradu biti veći za najmanje 20 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a Popović objašnjava da je takvom rezultatu doprineo veliki broj manifestacija, kao i povećana vidljivost i izgradnja imidža.
- Imali smo početkom 2014. godine 67 hotela, sada ih je 104 i biće ih otvoreno još tokom ove godine. Kada su veliki događaji, poput skorašnjeg Fajnl For-a, uvek se pokaže da fali mesta - kaže on i ističe da je F4 u Beogradu protekao bez ijednog incidenta, kao i da se Beograd prijavio za domaćina tog sportskog takmičenja i za 2020. godinu.
Beograd više nije destinacija koju treba "otkriti" kao pre tri, četiri godine, nastavlja Popović, već je sada već poznata evropska destinacija za koju se kaže da je "novi Berlin", "low budget Njujork"...
- Danas je to grad manifestacija, sa boljom infrastrukturom i bogatom istorijom i kulturom. Imamo sada MSU, a uskoro i Narodni muzej tako da sve to utiče na ponudu - navodi on.
Nema više predrasuda vezanih za Beograd, one teže, o bezbednosti stvar su prošlosti, a one skorije o gradu "lake zabave" polako ruši sve bolja kulturna ponuda grada, dodaje Popović i kaže da se sada o Beogradu u inostranstvu mnogo više zna i govori.
- Za poslednje dve godine o Beogradu je bilo između 15.000 i 20.000 objava u stranim medijima i sve su to pozitivni članci, tako da nema mesta za stereotipe - ističe on.
Naravno, postoji prostor za napredak, a Beograd nije još nije ni na pola puta ostavrivanja svog punog kapaciteta u turizmu, smatra Popović i dodaje da se mnogo očekuje od koncesije aerodroma Nikola Tesla, koja bi trebalo da donese nove letove i nove turiste.
Kada se govori o zemljama čiji stanovnici najčešće posećuju prestonicu, najbrojniji su i dalje turisti iz regiona, ali i iz Turske, Grčke, Izraela.
Nova tržišta u razvoju su kinesko, japansko, južno korejsko, a ima i sve više gostiju iz Irana, navodi Popović.
- Na to utiče i politika koja se vodi i ukidanje viza. Ovo je jedna od najbezbednijih i najgostoprimljivijih zemalja u regionu i Evropi, ljudi se osećaju poželjno i bezbedno - kaže on i zaključuje da je krajnji cilj da Beograd postane velika turistička destinacija kome za privlačenje gostiju neće trebati ništa više od imena.