Novi vozači će morati da pokažu da znaju kako da voze sigurno, prepoznaju rizike za pešake, bicikliste i vozače skutera, i da znaju kako koristiti mobilni telefon u vožnji.
Takođe, moraće da nauče kako bezbedno otvarati vrata i voziti po klizavim putevima.
Za nove vozače uvodi se probni period od najmanje dve godine, u kojem će biti stroža pravila i kazne za prekršaje poput vožnje pod alkoholom ili bez sigurnosnog pojasa.
Digitalna vozačka dozvola
Vozači će moći da koriste digitalnu vozačku dozvolu na pametnim telefonima.
Države članice EU imaju pet i po godina da je uvedu, ali vozači i dalje mogu tražiti fizičku dozvolu.
Niže starosne granice za kamione i autobuse
Starosna granica za vozače kamiona smanjuje se sa 21 na 18 godina, dok za vozače autobusa sa 24 na 21 godinu, uz obaveznu potvrdu o kompetencijama.
Obnova dozvola
Dozvole za vozače kamiona i autobusa moraće da se obnavljaju svakih 5 godina, dok će stariji vozači obnavljati dozvole češće.ž
Vozačke dozvole za automobile i motocikle važiće 15 godina.
Lekarski pregledi
Novi vozači će morati da obave lekarski pregled, ali države članice mogu omogućiti alternativu u obliku samoprocene zdravlja.
Rok za primenu
Novi propisi stupaju na snagu 20 dana nakon objave, a države članice imaju četiri godine da ih primene.
Cilj je povećanje bezbednosti na putevima i odgovornosti vozača.
Autor: Snežana Milovanov