AKTUELNO

Vlada je donela odluku da gradi brzu saobraćajnicu sa četiri trake od Valjeva do autoputa na Koridoru 11, a radovi bi mogli da počnu već 2019. godine, najavila je danas ministarka građevinarstva, saobraćaja infrastrukture Zorana Mihajlović.

Ona je tokom posete deonice Iverak-Lajkovac na putu Loznica-Valjevo-Lazarevac, rekla da vlada već nekoliko meseci radi na tome da se napravi brza saobraćajnica koje je važna za ceo taj okrug.

Brza saobraćajnica će omogućiti da se od Valjeva do Beograda stigne za 45 minuta.

- Razgovaramo u vladi o tome, a pricali smo i sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem - rekla je Mihajlović dodajući da će se sigurno praviti ta brza saobraćajnica.

Ona je istakla da je doneta odluka da se pravi brza saobraćajnica i zamolila Saobraćajni institut CIP, koji pravi generali projekat koji je već prošao i reviziju, da nastavi dalje da radi projetno tehničku dokumentaciju.

Kako kaže, novca za dokumentaciju ima i ona će biti gotova do kraja godine.

- U toku ove godine videćemo kako ćemo finansirati izgradnju te saobraćajnice i procenjuje se da će koštati između 50 i 60 miliona evra. Mislim da postoji mogućnost da je finansiramo iz budžeta, ali i druge mogućnosti. U 2019. imaćemo određeno na koji način finansiramo izgradnju saobaćajnice i ako počnemo da je gradimo 2019. biće završena za dve i po do najviše tri godine - dodala je.

Ta saobraćajnica je važna za povezivanje sa Beogradom i i priključenje na autoput, ali i za ceo okrug i privlačenje novih invesitcija, naglasila je Mihajlović.

Generalni direktor CIP-a Milutin Ignjatović je rekao da će saobraćajnica biti duga 17 kilometara.

Foto: Tanjug

Grad Valjevo se na Koridor 11 priključuje preko saobraćajnice-državnog puta I B reda Loznica-Valjevo-Arilje.

Deo saobraćajnice do naselja Iverakje u standardu bliskom evropskim standardima, sa četiri saobraćajne trake. Deonica puta od Iverka do Nepričave u dužini od 16,6 km, je u veoma lošem stanju.

Ovaj put, na pravcu od Valjeva do Lajkovca, prolazi kroz velikih broj naseljenih mesta i problematičan je i sa stanovišta bezbednosti i protoka saobraćaja.

Generalni projekat i prethodnu studiju opravdanosti uradio je CIP 2012. godine.

Generalni projekat predvideo je izmeštanje državnog puta IB reda br. 27, Loznica-Valjevo-Lazarevac, u dužini od oko 17 km, gde bi se izgradio put sa 4 trake, za brzinu od 100 km/h.

Predložena je trasa koja ide desnom stranom postojećeg puta, pruge i reke Kolubare (od Valjeva ka Lajkovcu).

Put sa četiri trake bi se priključivao na Koridor 11 kod Lajkovca (petlje Lajkovac). Takođe je projektovano 2,8 km devijacija lokalnih puteva, koje bi se ulivale u novu saobraćajnicu.

Cena izrade kompletne projektno-tehničke dokumentacije 251,7 miliona evra bez PDV-a.

Gradonačelnik Valjeva Slobodan Gvozdenović je rekao da je to dugogodišnji san Valjevaca da dobiju dobru vezu sa Beogradom i da bi onda do glavnom grada mogli da stignu za 45 minuta.

Za branu Rovni obezbedićemo 50 do 60 milona dinara.

Ministarstvo građevinarstva će obezbediti 50 do 60 miliona dinara za izradu projektno-tehničke dokumentacije za završetak izgradnje višenamenskog hidrosistema Stubo-Rovni kod Valjeva, najavila je danas potpredsednica vlade i ministarka Zorana Mihajović.

Rekla je da će projektno-tehnička dokumentacija biti završena do kraja godine.

Mihajlović je tokom obilaska te brane i akumulacije naglasila da se taj sistem gradi već 29 godina i mora da se nastavi sa ulaganjem kako bi se i završio.

Foto: Tanjug

Izgradnjom tog sistema bi se rešili problemi sa vodosnabdevanjem na teritoriji pet opština sa oko 250.000stanovnika (Valjevo, beogradska opština Lazarevac, opštine Ub, Lajkovac i Mionica).

- Ovo se gradi 29 godina, neke stvari nismo mogli u prethodnih nekoliko godina da nastavimo, jer nije bilo toliko novca. Ali ovo je strateški važno za vodosnabdevanje ovog kraja i Srbije. Mislim da je vodosnabdevanje najvažnija stvar za budućnost u narednih 20 i 30 i više godina. Moramo kao država o tome da vodimo računa - rekla je Mihajlović.

Do sada je u projekat Regionalnog višenamenskog sistema Stubo-Rovni uloženo oko 80 miliona evra, uključujući izgradnju brane i akumulacije, cevovoda i postrojenja za preradu vode, a procenjuje se da je za kompletan završetak potrebno još oko 20 miliona evra.

Ako bi bila obezbeđena sva neophodna sredstva, za tri do četiri godine mogli bi biti završeni radovi i sistem pušten u rad.

Prema njenim rečima, za tu branu je neophodno obezbediti najpre između 50 i 60 miliona dinara da se završi projektno tehnička dokumentacija.

- Zato sam danas upoznala direktora JP Kolubara i rekla da će ministarstvo građevinarstva izdvojiti novac za projektno teničku dokumentaciju i mi ćemo zajedno sa ministarstvom finansija odrediti novac da se raspišu javni pozivi i da se projekat uradi tokom ove godine. U vladi ćemo razgovarati na koji način da nastavimo dalje ulaganje, pošto je potreban veliki novac - kazala je Mihajlović.

Kako je rekla, deo novca - 6,5 miliona evra je već obezbedila Kancelarija za javna ulaganja.

- Očekujemo u vladi do septembra da se dogovorimo za ostalo, kako ćemo to dalje finansirati kako bismo imali predviđena sredstva u budžetu za 2019. godinu za tu namenu - dodala je Mihajlović.

Foto: Tanjug

Naglasila je da taj projekat mora da se završi kako ne bi došli u situaciju da kasnije pričamo kako se taj sistem gradi već 40 godina.

Izgradnja je započela 1989. godine i do sada u čitav projekat uloženo oko 80 miliona evra (Republika Srbija, Grad Valjevo, Evropski fondovi (6,3 miliona eura), donacija Češke Republike (milion evra).

Do sada je izgrađeno 80 odsto čitavog sistema: brana i akumulacija sa pratećom hidromašinskom i elektro opremom - u fazi tehničkog prijema i probnog rada.

Zatim, izgrađeno je ukupno 27 km cevovoda i dobijane je upotrebna dozvola.

Izgrađeno je i postrojenje za preradu vode 600 l/s i ono je u funkciji.

Takođe, izmešten je deo magistralnog puta VaLjevo-Bajina Bašta u dužini od 12 km. Izgrađen je sistem obaveštavanja i uzbunjivanja.

Regionalni višenamenski hidrosistem "Stubo - Rovni" ima pet osnovnih funkcija: vodosnabdevanje, zaštita od poplava, snabdevanje vodom TE "Kolubara B" - Kalenić, proizvodnja električne energije (mini hidro elektrana) i održavanje biološkog minimuma na rekama Jablanica i Kolubara.

Koceljeva i Ljig takođe su se obratile sa zahtevom da se priključe, čime bi sistem imao još veći broj korisnika iz tri okruga - Kolubarski, Beogradski, Mačvanski).

#Auto-put

#Saobraćaj

#Valjevo

'