AKTUELNO

Pre nego što u januaru sumiramo prodaju u Evropi za 2024. godinu, pozabavićemo se brojkama iz proteklih 11 meseci.

U tom periodu registrovano je oko 100.000 novih automobila više nego prošle godine. Dacia Sandero je nesporni tržišni lider, ispred VW Golfa i Reno Klia. Poslednje tri godine evropski lider Golf nema više onu snagu kojom bi zadržao lidersku poziciju u Evropi. Golf je i dalje pri vrhu, ali su kupci ipak promenili navike. Godine 2022. Evropljani su najviše poverenja ukazali Pežou 208, prošle godine prvi put jednom električnom modelu – Tesli Y, dok će ove godine to biti skromna Dacia Sandero.

Prodaja po modelima u 11 meseci 2024. godine:

Dacia Sandero – 245.686 registracija

Volkswagen Golf – 198.886 registracija

Renault Clio – 195.930 registracija

Volkswagen T-Roc – 187.339 registracija

Peugeot 208 – 183.740 registracija

Tesla Model Y – 180.682 registracije

Toyota Yaris Cross – 178.922 registracije

Škoda Octavia – 167.175 registracija

Toyota Yaris – 164.496 registracija

Dacia Duster – 157.287 registracija

Dacia ima dva modela u top 10. Rumuni su u 11 meseci prodali više od 245.000 Sandera na evropskom kontinentu, što je za 14 posto više nego prošle godine u istom periodu. Golf je drugi sa blizu 199.000 prodatih primeraka, dok je lio treći sa samo 3.000 registrovanih jedinica manje od nemačkog kralja. Golf je zabeležio rast od 20 posto, dok je Clio zabeležio rast od 9 posto za 11 meseci ove godine u poređenju sa istim periodom prošle godine.

Zanimljivo je da Dacia ima dva modela među 10 najboljih u Evropi. Naime, Duster se probio na ovu listu ispred Kie Sportage, piše Klix.ba. Iako beleži 20 posto manju prodaju ove godine, Tesla Model Y sa više od 180.000 registrovanih modela zauzima vrlo visoko mesto u ukupnom poretku. Istovremeno, to je daleko najprodavaniji električni automobil u Evropi.

Prodaja po markama u 11 meseci 2024. godine:

Volkswagen – 1.258.324 registracija

Toyota – 849.628 registracija

BMW – 707.527 registracija

Škoda – 700.748 registracija

Renault – 626.719 registracija

Mercedes-Benz – 617.901 registracija

Audi – 612.540 registracija

Peugeot – 595.867 registracija

Dacia – 522.013 registracija

KIA – 494.725 registracija

Od kineskih brendova vredi istaći da je MG daleko najprodavaniji. U 11 meseci (225.000 registrovanih vozila) isporučili su samo 5.000 automobila manje nego u celoj prošloj godini. Više od trećine prodaje ostvareno je, kako se i očekivalo, zahvaljujući pristupačnom SUV-u ZS.

Što se tiče brendova, Volkswagen je jedini sa više od milion prodatih vozila (1.25 miliona prodatih vozila) i blagim rastom od 1.3 posto. Toyota je druga sa 849.628 registracija i znatno većim rastom od 11.3 posto, dok je BMW treći sa 707.527 prodatih primeraka i rastom od 7.8 posto. Škoda čvrsto drži četvrtu poziciju sa nešto više od 700.000 isporučenih vozila u 11 meseci, što predstavlja rast od čak 12 posto.

Što se tiče pogonskih sklopova, hibridi su treći mesec zaredom lideri sa udelom od 33.2 posto, ispred benzinaca sa 29.7 posto i električnih modela sa tržišnim udelom od 17.5 posto.

Autor: Dubravka Bošković