Rekonstrukcija pruge Šabac - Loznica - Brasina počela je danas, a potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorane Mihajlović najavila je da će radovi biti završeni do kraja avgusta i da će putnički vozovi ponovo ići od Šapca do Loznice.
Mihajlović je rekla da će zahvaljujući rekonstrukciji od 1. septembra, nakon punih 13 godina, ponovo biti uspostavljen putnički železnički saobraćaj na toj relaciji.
Radovima je obuhvaćena rekonstrukcija 24 kilometra pruge između Šapca i Brasine i to na deonicama Petlovača - Lešnica i Loznica - Gornja Koviljača.
Rekonstrukcija pruge je ranije dogovorena sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem i sada je počela realizacija tog projekta.
- Ovo je važan dan za našu zemlju, ne samo za ovaj kraj, već za celu Srbiju. Počinje rekonstrukcija 24 km pruge između Šapca i Loznice i 1. septembra ćemo se ponovo ovde sastati imati posle 13 godina ponovo uspostvavljen putnički železnički saobraćaj između Šapca i Loznice".
Ona je rekla da se u taj deo Srbije u prethodnih petnaestak godina najmanje ulagalo kada je reč o saobraćajnoj infrastruktruri.
Mihajlović je kazala da se nije mnogo vodilo računa ni putevima ni o pruzi i da ta pruga nije rekonstruisana od kadaje napravljena pre 70 godina.
Kako je rekla, od Šapca do Loznice će se putovati 45 minuta.
- Nadamo se direktnoj liniji Beograd - Loznica i da će putovanje trajati dva sasta i 15 minuta, koju ćemo imati od jeseni - dodala je ministarka.
Načelnik mačvanskog okruga Dragoslav Milanović je podsetio da je rekonstrukcija te pruge dogovrena sa Vučićem i naglasio da je pruga Šabac - Loznica veoma važna za građane i privredu u tom delu naše zemlje.
Gradonačelnik Loznice Vidoje Petrović je rekao da su građani Loznice veoma srećni što počinje rekonstrukcija i da će moći ponovo vozom da putuju ka Ssapcu i Beogradu.
Direktor Infrastrukture železnice Srbije Miroljub Jevtić je rekao da će sve biti urađeno u roku i kvalitetu, kao i da će u okviru radova biti postavljeno osvetljenje u stanici Brasina (granični prelaz), da će biti uređena stanica u Loznici, kao id a će biti napravljeno novo stajalište u Majuru.
Kako je rekao, zajedno sa materijalima koji će biti korišćeni vrednost projekta iznosi oko pola milijarde dinara.
Kada je reč o pruzi Valjevo - Loznica, Jevtić je rekao da je ta pruga potrebna i da će njena obnova svakako biti nastavljena, ali da se sada traže izvori finansiranja.
On kaže da je potrebno obezbediti još oko 210 miliona evra za završetak, kao i da postoji velika potreba za funkcionisanje te pruge.
Meštani Petlovače i okoline su rekli Tanjugu da su srećni zbog početka rekonstrukcije pruge pošto će ponovo moći da putuju vozom na relaciji Šabac - Loznica.
Počeli su danas radovi na uklanjanju paralelnog koloseka, demontaži i varenju šinskih polja, njihova je vrednost 335 miliona dinara, a izvode ih ZGOP i Bauwesen.
Ukupno ulaganje biće 367 miliona dinara, jer će još 20 miliona dinara biti uloženo u uređenje stanične zgrade u Loznici i 12 miliona dinara u osvetljenje staničnog platoa u stanici Brasina.
Rok za završetak radova je 150 dana, odnosno kraj avgusta ove godine.
Sanacija pruge nije rađena gotovo 70 godina, otkako je izgrađena 1950. godine, zbog čega vozovi danas idu brzinom 10 km na sat.
Kad bude završena rekonstrukcija putnički vozovi ići će brzinom od 80 km na čas, što je i projektovana brzina.
To znači da će se od Loznice do Šapca vozom putovati 45 minuta.
Od Beograda do Loznice, ako se uvede direktna linija, putovaće se dva sata i 15 minuta, dok autobusi sada putuju tri sata.
Takođe, biće uređeno i 25 putnih prelaza, što će povećati bezbednost u saobraćaju.
Za privredu je važno da će se povećati nosivost pruge i teretni vozovi će ići brzinom od 60 km na sat.
Ova pruga je veza Srbije sa Republikom Srpskom preko Zvornika i njome ide osam teretnih vozova dnevno, po četiri u oba pravca, tako da ide oko 5.000 tona robe dnevno.
Pročitajte još: Stefanović i ambasador Republike Koreje o sajber bezbednosti (FOTO)