Er Srbija je današnjim letom JU988 u 00:20 časova uspostavila direktnu avio-liniju između Beograda i Guangdžoua u Narodnoj Republici Kini.
To je druga destinacija u toj azijskoj zemlji do koje srpska nacionalna avio-kompanije saobraća u redovnom saobraćaju.
Letovi između Beograda i „kapije južne Kine“ obavljaće se dva puta nedeljno - ponedeljkom i petkom, avionima tipa erbas A330-200 iz dugolinijske flote Er Srbije, saopšteno je iz srpske nacionalne avio-kompanije.
Na beogradskom aerodromu Nikola Tesla sinoć je organizovan svečani ispraćaj za prvi let Er Srbije za Guangdžou, sa kojeg je poručeno da ovaj let predstavlja još jedan doprinos čeličnom prijateljstvu dve zemlje.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je u ime predsednika i Vlade čestitao Kini 75. godišnjicu osnivanja i dodao da nije slučajno odlučeno da prvi let za Guangdžou poleti baš u vreme kada se obeležava ovaj jubilej.
"To jeste naš doprinos čeličnom prijateljstvu između dva naroda", rekao je Vesić.
On je dodao da je Srbija veoma zahvalna kineskim prijateljima na razvoju, kako ekonomskih, tako i drugih odnosa.
Vesić je podsetio da je 2014. osnovana nova avio-kompanija i bilo je, kaže, sumnji kako će ona raditi, a danas, kako je istakao, ova avio-kompanija, računajući ovaj let, ima 85 destinacija.
"Poslednjeg dana avgusta prešli su tri miliona putnika, a 25. septembra su prešli 3,4 miliona putnika i imaće ove godine rekordan rezultat. Nekada je JAT imao 5,5 miliona putnika u zemlji sa 22 miliona stanovnika. To govori koliko Er Srbija napreduje i koliko smo ponosni kako Er Srbija radi i pokazuje da jedna avio-kompanija u vlasništvu države može da bude konkuretna", istakao je Vesić.
Prema njegovim rečima, očekivanja su da će ovaj let biti poslovni, ali i da će ga koristiti i turisti.
"Ekonomske veze Srbije i Kine su sve značajnije. Od 1. jula je na snazi Sporazum o slobodnoj trgovini između naše dve zemlje tako da očekujemo još više poslovnih ljudi jer upravo je Srbija jedna od retkih zemlja koja nema predrasude prema kineskom kapitalu i narodu kao što postoje u nekim drugim zemljama Evrope i sveta. Svi su kod nas dobrodošli", poručio je Vesić.
On je naveo da će Er Srbija dva puta nedeljno leteti za Guangdžou i još dva puta kineska kompanija, odnosno biće ukupno četiri leta sedmično, a uskoro se očekuje i uspostavljanje direktne linije za Šangaj.
"Očekujemo da će Er Srbija nastaviti da se širi", rekao je Vesić.
Ambasador Kine u Srbiji Li Ming čestitao je Er Srbiji na pokretanju nove rute i istakao da je ovo još jedan značajan rezultat saradnje i da predstavlja izgradnju vazdušnog mosta između Srbije i Kine.
"Uveren sam da će otvaranje ovog leta doneti opipljivu korist za dva naroda. Zadovoljstvo je što tržište Kine i Srbije brzo raste", rekao je ambasador navodeći da je sve više kineskih turista u Beogradu i da je u prvom kvartalu ove godine taj broj porastao za 84 odsto.
Naveo je da je provincija prema kojoj je uspostavljen let najsnažnija u Kini u ekonomskom smislu, odnosno da je prva kada je u pitanju BDP, pa je tako izbor Er Srbije pravi.
Ocenio je da je ovo najdragoceniji poklon čeličnom prijateljstvu.
Direktor Er Srbije Jirži Marek ocenio je da je uspostavljanje ove linije izuzatan dan za tu kompaniju, kao i za dve države.
Prema njegovim rečima, ponovno uvođenje letova između Srbije i Kine 2022. godine bio je značajan korak za kompaniju, ali i za ceo Zapadni Balkan.
"Uvođenjem leta do Guangdžoua u našu mrežu destinacija proširujemo prisustvo u Kini. Guangdžou je jedan od najvećih trgovinskih i industrijskih centara u Kini i verujemo da će direktni letovi posebno biti zanimljivi poslovnoj zajednici čitave Evrope", rekao je Marek.
On je dodao da je mesto atraktivno i za turiste.
"Direktni letovi su samo jedan od mnogih uspeha koje smo napravili u 2024. godini, iz meseca u mesec obaramo rekorde i po broju putnika", rekao je direktor Er Srbije.
Marek je najavio da će uskoro stići treći erbas 330, koji će biti u bojama Ekspoa i širom sveta će promovisati Srbiju.
Putnici će do Guangdžoua putovati avionom erbas A330-200, a reč je o avionu koji nosi lik Mihajla Pupina, sa konfiguracijom od 18 sedišta u biznis klasi i 250 sedišta u ekonomskoj klasi.
Guangdžou je važno međunarodno vazdušno čvorište kineske nacionalne inicijative "Jedan pojas, jedan put" i "Vazdušnog puta svile" i ujedno glavni aerodrom u oblasti Velikog zaliva Guangdong-Hongkong-Makao.
Autor: Iva Besarabić