Prvo sa čim se suoče svi oni koji u Srbiju ulaze Koridorom 10, iz Hrvatske, odnosno zemalja EU, već godinama su rupe, kolotrazi i ispucali asfalt, ali je, izgleda, tome došao kraj.
Obnova deonice Batrovci - Kuzmin od 21,6 kilometara, trebalo bi, posle više od 20 godina, da počne krajem juna ili početkom jula, a do kraja 2019. da bude konačno i završena, najavljuju iz Puteva Srbije.
Za popravku tog dela autoputa, naime, u prehtodnom periodu nije bilo finansijskih sredstava, a kada se konaeno u?lo u taj posao, projekat rehabilitacije je kasnio skoro dve godine, zbog problema sa projektantom, konzorcijumom "Spea Engineering S.p.A & "Safege & Safege", sa kojim je zato i raskinut ugovor.
Inače, granični prelaz Batrovci je najprometniji u Srbiji i prošle godine je kroz naplatnu stanicu Šid u pravcu Kuzmina prošlo 1.295.979 vozila, a u pravcu Batrovaca 1.349.839 vozila. Vozači na Batrovcima koji često koriste tu deonicu autoputa kažu za Tanjug da je autoput u zaista lošem stanju i da je krajnje vreme da se nešto preduzme.
- Ne može biti gore - kaže vozač kamiona iz Šapca, Veselin Panić i dodaje: Ovo je strašno, ulaziš u državu i da ne ideš dalje, odmah da se vratiš. Povremeno ga krpe, ali trebalo bi da se skroz presvuče.
Vozač iz Hrvatske dodaje - "ima, ima dosta rupa, loš je autoput totalno. Više od 70 km na sat ne idem".
Kamiondžija iz Bugarske Georgi Tabov kaže dobacuje da "treba da se popravi, da bude poravan, da može da se vozi spokojno...".
Vd direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak ističe da će vrlo brzo biti sprovedena javna nabavka za izbor izvođača radova i da bi obnova autoputa tebalo da bude gotova do novembra 2019. ili do kraja te godine.
Kaže da je projektant predlagao da se skine cela kolovozna konstrukcija na tom delu autoputa i da se stavi nova.
- Mi smo kao investitori hteli da uštedimo finansijska sredstva iz kredita EBRD i taj projekat je trebalo da košta 25 miliona evra, kako su rekli projektanti, a mi smo to sveli na oko 17 miliona evra ili 2,07 milijardi dinara - naveo je.
Prema njegovim rečima, u martu ide javna nabavka, a radovi se očekuju krajem juna ili početkom jula. Drobnjak kaže da je taj autoput rađen još 1997. godine i da zbog nedostatka novca još nije "rehabilitovan".
EBRD je pre skoro dve godine odobrila novac za obnovu autoputa, ali projektant nije završio povereni posao za predviđenih devet meseci, iako je ugovor sa njim potpisan još u aprilu 2016. godine, u vrednosti od 191.000 evra.
Na pitanje ko je odgovoran za toliko kašnjenje, Drobnajk kaže: "Projektant je inostrana firma, a banke im to tolerišu. Oni nemaju ni garanciju za dobro izvršenje posla, a po ugovoru ne mogu ni da im se naplate penali".
Putevi Srbije će, navodi, insistirati kod evropskih banaka da projektant sa kojim je raskinut ugovor više ne može da učestvuje na tenderima u našoj zemlji. Takođe, kaže da je nadžorni organ odgovoran tek kada počnu radovi, ali da je u ovom slučaju "zapelo" već kod projektovanja.
- Stanje na tom delu autoputa je mnogo loše i zato ćemo da ga popravimo, da bude kao u Evropi - zaključio je Drobnjak. Glavni projekat je u fazi revizije bezbednosti saobracaja od strane nezavisnog konsultanta, a paralelno se radi priprema konkursne dokumentacije za nabavku radova.