Srbija ne gradi auto-puteve i brze pruge zbog rudnika nego zbog ljudi – da bi građani bolje živeli i bili bolje povezani, poručio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i istakao da je gradnja brzih saobraćajnica na zapadu zemlje planirana odavno, ali se tek sa Aleksandrom Vučićem ti planovi i ostvaruju.
Na kritike poslanice „Srbija centar“ Tatjane Marković da se „infrastruktura pravi za litijum“, kao i da se zemlja zadužuje za izgradnju puteva, Vesić je uzvratio da se putevi grade za ljude i da je cilj Vlade Srbije da do 2027. godine izgradi 487 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica.
„A, ovde smo čuli kako nisu potrebni putevi i kako ne treba da se grade zato što neko drugi pre Aleksandra Vučića, odnosno oni, nisu umeli da ih izgradi. Čuli smo da 22 kilometra auto-puta Ruma – Šabac nikome nije potrebno. A, nekoliko godina ranije imali smo neleganu ponudu tadašnjeg gradonačelnika Šapca Zelenovića jednom kanadskom investitoru, koji mu je nudio koncesiju i predlagao da se naplaćuje 9,5 evra u jednom pravcu… Tako su oni zamišljali da grade puteve…“, rekao je Vesić.
Naveo je da će 54 kilometara brze saobraćajnice od Šapca do Loznie biti završeno do kraja godine šta god poslanici opozicije mislii o tome.
„Očigledno je neki poslanici opozicije smatraju da Loznica ne treba da ima brzu saobraćajnicu… Šta će to njima? Ali treba građankama i građanima Loznice. Po njima auto-putevi nisu potrebni ni Trsteniku, ni Vrnjačkoj banji, Kraljevu, Požegi… Neverovatno. Važno je samo da se ništa ne radi“, primetio je ministar.
Ponovio je da će do kraja godine biti završeno 166 kilometara autoputeva i brzih saobraćajnica, pa će na mrežu autoputeva biti priključeno Valjevo, Loznica, Požarevac, Trstenik, Vrnjačka banja, Požega…
"Biće završeno 35 do 40 kilometara Dunavskog koridora, dok će ceo pravac biti završen godinu i po dana pre roka. Do kraja godine biće završena deonica Kuzmin – Sremska Rača, kao prvi deo autoputa Beograd – Sarajevo. Brza pruga Novi Sad – Subotica biće završena kraje novembra, godinu i po dana pre roka. Do 2027. biće zavšren Fruškogorski koridor, uradićemo 50 kilometara ’Osmeha Srbije’…“, nabrojao je Vesić.
Zamerio je i dnevnom listu Nova na objavljivaju netačnih informacija i o dužini puta „Osmeh Srbije“, i o vrednosti buduće brze saobraćajnice Karađorđe, s obzirom da će se vrednost radova na izgradnji tog putnog pravca znati tek kada se izradi projekat. Rekao je i da je novinar ovog lista napisao da je dužina brze saobraćajnice “Osmeh Srbije” 160 km a prava dužina je 186 km.
Najavio je i da će ove godine početi da se gradi brza pruga Beograd – Niš, odnosno prva deonica te pruge, i završen tender za drugu i treću deonicu, kako bi do polovine 2028. godine Srbija imala brzu prugu ka Nišu.
Vesić je ukazao i da kada se uzimaju krediti, na primer od Evoropske investicione banke, mora se dokazati da se izgradnjom puta ne narušava životna sredina.
"To je normalno i prirodno, to su standardne procedure godinama… Sad čujemo da to ima veze sa nalazištima jadarita. Nema sa tim, nego ima veze sa ljudima. Puteve i pruge gradimo za ljude. To je cilj ove vlade, da se izgradi 480 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica do 2027. Da ljudi budu povezani, da mogu od Čačka do Beograda i od Loznice do Beograda za sat i 10 minuta. Da prugom od Beograda do Subotice putuju 70 minuta, a od Niša do Beograda 100 minuta. To je naš cilj“, poručio je Vesić.
Dodao je da tamo gde ima puteva i pruga, dolaze nove investicije, razvijaju se lokalni biznisi i turizam, otvaraju nova radna mesta i ljudi mogu da ostaju u svom mestu, da u njemu žive od svog rada.
"Niko nije izmislio izgradnju ovih saobraćajnica, planovi postoje odavno, samo ih tek sada neko realizuje“, konstatovao je ministar.
Vesić je ponovio da će se rekonstruisati pruga Ruma – Šabac – Loznica, kao deo pruge Beograd – Sarajevo.
"Čekamo da u BiH okončaju procedure kako bismo mogli zajedno da apliciramo za sredstva kod EU. To će biti pruga brzine 120 kilometara na sat, a to je dobro za sve građane tog kraja", rekao je Vesić.
Naveo je da će biti produžena i brza saobraćajanica do od Loznica do Malog Zvornika, u dužini od dvadesetak kilometara.
"Radićemo i prugu Valjevo – Loznica, koja je počinjana tri ili četiri puta, a sada će konačno biti urađena. Probićemo i tunel ’Proslop’, vezu od Ljubovije prema Valjevu, koji će znatno ubrzati putovanje i izlazak Valjeva na Drinu, ali i približiti Ljuboviju, Bratunac, Srebrenicu, Skelane… Obnovićemo i prugu Valjevo – Vrbnica“, rekao je Vesić.
Podsetio je da se već radi železnička obilaznica oko Niša, koja je takođe odavno planirana, kao i deonice pruge Niš – Brestovac i Niš – Dimitrovgrad, dok će Beograd i Skoplje zajedno aplicirati za sredstva iz Plana rasta EU za Zapadni Balkan, da se brza pruga produži do Skoplja, preko Preševa.
"To su planovi koje ćemo ostvariti. Hajde da tome pričamo, gde da gradimo, a ne o tome da nam nisu potrebne pruge i putevi", zaključio je ministar Vesić.
Autor: P. J.