U poslednje vreme zabeleženo je više slučajeva neovlašćenog 'skidanja' novca sa kreditnih kartica građana. Tako su jednog 42-godišnjeg Beograđanina neprijatno iznenadile poruke na mobilnom telefonu sa obaveštenjem da mu je skinut novac i to u trenutku dok je bio na poslu u noćnoj smeni. Tri poruke o tome da mu je skinut novac sa računa stigle su u razmaku od nekoliko minuta.
U prvoj poruci je pisalo da mu je sa računa skinuto 29,16 evra, a u drugoj i trećoj po 72,44 evra.
Karticu su mu odmah blokirali i obavestili ga da sutradan ode u banku da zameni karticu i podnese reklamaciju.
Nakon nekoliko dana dobio je obaveštenje banke da je osnovana njegova reklamaciji u vezi sa transakcijaom neovlašćenog korišćenja platne kartice 4. juna, u ukupnom iznosu od 174,04 evra.
- Na osnovu informacija sa kojima trenutno raspolažemo Vašu reklamaciju smo ocenili kao osnovanu. U skladu sa članom 61 Zakona o platnim uslugama izvršen Vam je povraćaj sredstava u ukupnom iznosu od 174,04 evra - navela je banka.
U obaveštenju su naveli da će banka, ukoliko se naknadno utvrdi da je kod reklamiranih transakcija postojao i propust 42-godišnjeg Beograđanina kod izvršenja ugovorenih obaveza (na primer da preduzme mere zaštite personalizovanih sigurnosnih elemenata), obaviti korekciju izvršenog povraćaja sredstava.
Još gore je prošao jedan 39-godišnji Beograđanin koji je rekao da su mu 8. juna bukvalno na svaka tri minuta stizale poruke o transakciji, posle čega bi usledila pauza, posle koje bi ponovo dolazile.
Stiglo mu je, kako kaže, 19 takvih poruka, a iznosi koji su skinuti kretali su se od 1.000 do 12.500 dinara.
I on je podneo reklamaciju banci i čeka odgovor.
Koji su saveti prilikom korišćenja kartica?
Finansijski konsultant Vladimir Vasić kaže da se u slučaju kada se koristi kartica za bilo koja plaćanja preko sajtova na internetu, to uvek radi na proverenim sajtovima.
Najbolje bi bilo, dodaje, da postoji posebna kartica samo za internet plaćanje koja je odvojena od tekućeg računa klijenta.
Autor: Dalibor Stankov