AKTUELNO

Tržište rada je naklonjeno zanatlijama, ali neki od njih neretko žele "hleba preko pogače". Takav stav se sve češće može videti na društvenim mrežama gde ljudi dele svoja negativna iskustva sa majstorima koji usluge zacene previše.

Naime, na društvenoj mreži X pojavila se objava jedne Maje, koja je šokirana cenom popravke frižidera.

Ona je napisala: "Majstor traži 14.500 za zamenu gume na frižideru. Možda je razumeo na Fapu!"

Objava je imala na stotine lajkova, a mnogi su je delili na svojim nalozima.

Mimo cena za same radove, neki majstori u Srbiji počeli su da naplaćuju i dolazak, odnosno procenu kvara. Ako klijent, nakon izračunate cene, ipak shvati da mu se popravka ne isplati - majstor zadržava pravo da mu svakako naplati dolazak i procenu. Ono što naše iskustvo govori jeste da ne izlaze na teren bez 6.000 dinara.

"To je cena dolaska i ako je začepljenje malo, da ne zahteva otpušavanje vertikale", kaže nam jedan majstor.

ako to ranije nije bila učestala praksa, klijenti su svesni da majstori troše svoje vreme, gorivo, kako bi došlo na lice mesta i pogledali kvar, tako da im je to, donekle, razumljivo. Mada, cena za ovu "uslugu" nije baš mala: 2.500 dinara. Ono što je nezgodno, jeste činjenica da ako odlučite da popravite, recimo veš mašinu, šporet ili neki drugi uređaj, majstor vam 2.500 dinara (dolazak + procena) - neće kasnije uračunati u punu cenu usluge, već će vam taj deo svakako naplatiti odvojeno, mimo cene popravke.

Moraju da kažu da je skuplje od 5.000

Prema Zakonu o zaštiti potrošača uvodi se važna novina kada je u pitanju naplaćivanje usluga majstora. Prema ovom zakonu, koji je nedavno usvojen, cene usluga koje pružaju majstori kao što su vodoinstalateri, keramičari, moleri i zidari, ali i kozmetičari, frizeri, mehaničari i drugi, biće regulisane takozvanim "proračunom".

To znači da će ubuduće majstori morati da obaveste mušteriju kada cena njihovih usluga iznosi više od 5.000 dinara i da dobiju pisanu saglasnost da mušterija.