Nova digitalna aplikacija "MiCoast“ za plaže, koja je već spremna za korišćenje, predstavljena je pre nekoliko dana u Grčkoj, a sudeći po svemu što predstavlja, biće jedna od omiljenijih kod turista iz Srbije.
Revolucionarna aplikacija predstavljena je od strane ministra za digitalnu upravu Grčke Dimitrisa Papastergiua, kao i ministra za nacionalnu ekonomiju i finansije Kostis Hacidakis.
Budući da su turisti iz Srbije među onima koji nisu baš srećni visokim cenama plažnih setova i mobilijara, pa i politikom zakupaca da ne mogu da stave peškir u blizini ležaljki, verovatno ćemo biti među najrevnosnijim korisnicima ove aplikacije.
Prema rečima Papastergioua, aplikacija je već dostupana u App Store-u, kao i na Gugl Pleju do večeri. Aplikacija "MiCoast" dostupna je građanima besplatno za podnošenje pritužbi na zauzimanje plažnog prostora ili kršenje koncesije.
"Svi se sećate sklanjanja plažnih setova prošlog leta. Indikativno je da je, uprkos problemima konkretne službe, prošlog leta obavljeno je 4.500 provera i utvrđeno 1.750 prekršaja. Od prošle godine država je pokazala svoju rigoroznost po ovom pitanju i od tada smo se obavezali na sveobuhvatnu intervenciju na ovom pitanju je sada zakon o zemlji, u vezi sa korišćenjem javne imovine u primorskim oblastima. Postoje stroge kazne između 2.000 i 60.000 evra, ali i kazne koje idu i do oduzimanja koncesione dozvole i konačnog oduzimanja koncesione dozvole. (...) Mi smo protiv zakona najjačih na plažama. Mi smo protiv maltretiranja“, rekao je između ostalog grčki resurni ministar.
Otvaranjem aplikacije korisnik treba da locira oblast interesovanja ili pretraživanjem na mapi aplikacije ili „skeniranjem“ KR koda koncesije, koji će obavezno biti istaknut na znaku na plaži. Čim se područje locira, na ekranu mobilnog se prikazuje poligon koncesije i njegovi detalji (lokacija, početak – kraj, upotreba, površina). Ukoliko građanin otkrije samovoljno zauzimanje zemljišta ili ometanje slobodnog pristupa, može podneti navedene pritužbe putem aplikacije, odabirom određene koncesije ili određene tačke na mapi ako ne postoji aktivna koncesija.
Ako aplikacija zakaže, tu je služba
Korisnik navodi razlog žalbe, unosi kratak opis problema i bira da li će žalba biti podneta anonimno ili po imenu. U poslednjem slučaju, njegova veza sa ličnim takisnet kodovima je potrebna da bi se proces završio.
Napominje se da se samo jedna reklamacija može podneti istog dana sa istog uređaja i za istu koncesiju, kao i da se reklamacija može podneti sa mobilnog uređaja koji se nalazi u blizini mesta davanja koncesije. Ukoliko nije moguće podneti prigovor putem aplikacije, prigovor se podnosi na drugi odgovarajući način pred bilo kojim državnim organom, koji je dužan da isti istog dana prosledi nadležnoj Službi za nekretnine.
Autor: