Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, direktor JKP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović, gradski sekretar za javni prevoz u Beogradu Radovan Kremić i, u ime kompanije "Power China" Jang Fen, potpisali su danas Aneks 1 Ugovornog sporazuma za radove na projektovanju i izgradnji Depoa Makiš.
Potpisivanju ugovora, kojim se pokreću aktivnosti na projektovanju Depoa beogradskog metroa, prisustvovao je potpredsednik vlade i ministar finansija Siniša Mali.
Pripremni radovi na izgradnji metroa na Makiškom polju polako privode kraju i biće završeni u junu, što je mnogo pre roka koji je bio planiran za decembar ove godine.
Ministri Mali i Vesić su se dogovorili da jednom mesečno obilaze radove na izgradnji Depoa i da prate kako oni napreduju.
Ministar Vesić je istakao da će sledeće godine radova biti u celom Beogradu.
"Ove godine počećemo da radimo i prvi deo beogradskog gradskog voza, što će sa Beogradskim metroom omogućiti da se napravi takav sistem prevoza da njegov najveći deo, odnosno oko 80 odsto, 2030. godine bude šinski prevoz", rekao je Vesić.
Kako je naglasio, to će omogućiti da se građani brzo prevoze iz jednog u drugi kraj grada i da znaju koliko će im vremena biti potrebno za to.
Prema njegovim rečima, u Beogradu će biti više vozova, a glavni grad će funkcionisati kao prava metroplola i dobro uređen grad.
"Beograd je jedna od retkih metropola koja ima ovakvu podršku države jer, ne samo da se metro gradi od para iz republičkog budžeta, nego i Beovoz, obilaznica oko Beograda, novi Savski most i mnogo drugih projekata", istakao je Vesić.
Ukazao je da je na početku bilo mnogo primedbi oko vodoizvorišta i naveo da se gradi sedam kolektora, što će omogućiti da svaka kap otpadnih voda bude prerađena i u čistom obliku ispuštena u Savu što sada nije slučaj.
"Dakle, vodilo se računa o svakom detalju, od zaštite životne sredine do povećanja mobilnosti", rekao je on uz ocenu da će Beograd, kada metro bude gotov, biti uređena metropola i dva miliona negovih stanovnika moći će da se prevozi bez čekanja.
Mali je precizirao da je na Makiškom polju već urađeno 96 odsto posla kada je reč o nasipanju peska, a završeno je i 80 odsto radova koji se tiču nasipanja drobljenog kamena.
Depo je zgrada u kojoj će biti locirane kompozicije metroa.
Prema rečima Malog, na sastanku sa izvođačima radova se razgovaralo i o stanicama metroa, pa će prva linija imati 21 stanicu i biće dugačka 21 kilometar, dok će druga linija imati 24 stanice i biće dugačka 24 kilometara.
"Danas smo želeli da prođemo kroz 21 stanicu prve linije da vidimo dokle smo stigli sa rešavanjem imovinsko pravnih problema, sa projektovanjem i slično. Sve ide po planu tako da već naredne godine očekujemo početak velikih radova na celoj trasi prve linije metroa", naglasio je Mali.
Dodao je da će 2028. najkasnije 2029. godine, prva linija biti završena i naveo da se uveliko radi na projektovanju druge linije metroa a radovi na njoj počeće već naredne godine.
"Kroz Makiško polje ćemo napraviti veliki bulevar, kao Vudro Vilson u Beogradu na vodi, tako da polako i sigurno, kao što smo i obećali, Makiško polje postaje najveće gradilište u ovom delu Evrope. Zajedno sa lokacijom gde gradimo EXPO, novi nacionalni stadion, ovo su dve tačke koje potpuno menjaju izgled Beograda i Srbije i doprinose rastu našeg BDP-a", istakao je Mali.
Predstavnik kineske kompanije "Power China" Liu Šaokvan je potvrdio da će pripremni radovi biti gotovi pola godine pre roka.