U Srbiji je odjeknula vest o dolasku ne samo najpoznatijeg brenda iz Francuske, već i celog sveta - Luj Vitona. Svima poznati cvetni monogram sa isprepletenim inicijalima LV, koji je patentiran od strane Žorža Vitona (sina osnivača Luja) kako bi se očuvala autentičnost Luj Viton proizovda, ali i stvorila globalna prepoznatljivost, krasiće srpsku prestonicu u jednom od najelitnijih naselja: Beogradu na vodi.
Tokom godina, monogram je postao sinonim za luksuz, ekskluzivnost i savršenstvo.
Kakve bi to zapravo benefite imalo po državu kao što je Srbija i ko su kupci ovog prestižnog modnog brenda iz Francuske?
- Kao država otvaramo se prema svetu i postajemo stabilna i sigurna sredina za investicije i prezentaciju, koju prepoznaju i najveći modni brendovi, što je ranije bilo nezamislivo. To je nedvojbeno priznanje i potvrda nivoa razvoja naše zemlje i u svetskim merilima - kaže Suzana Perić, modna kreatorka.
NIKAD NEMAJU SNIŽENJA Brend LV je najprepoznatljiviji po svojim torbama. Njihova cena dostiže vrtoglavi iznos, što može da potvrdi i torba pod nazivom ,,Millionaire Speedy", koja iznosi kako joj i sama reč kaže, milion dolara. Ali, nisu sve torbe toliko skupe. Modeli poput "Petite Malle" mogu se naći i za 5.500 evra, ili Alma PM model koji košta skoro 1.800 evra, a postoje i nešto niži iznosi. Pored aksesoara, brend pravi i luksuznu odeću. Brend karakteriše činjenica da ne postoje rasprodaje i nemoguće je dobiti sniženje na proizvode koje Luj Viton nudi.
Ona naglašava da sada ne moraju naši ljudi da putuju u svet da se upoznaju sa vrhunskom modom i svetskim trendovima, "svet dolazi ka nama".
- Ali moram i da kažem da po mom iskustvu i modnoj spoznaji ta različitost ponude je pozitivna, jer pokazuje da relevantni modni svet već postoji kod nas i postiče naše modne brendove da dižu svoj nivo. Time se stvara ambijent da se kreira i proizvodi u vlastitoj zemlji i da smo već na svetskim nivou. Ubeđena sam da će to doprineti da se više cene i vrednuju domaći modni brendovi jer veliki broj građana svake zemlje ostaje veran svojim modnim ukusima i modnoj tradiciji. Mislim da će dolazak svetskih modnih brendova biti jedna pozitivna i podsticajna pojava za naše društvo - navodi naša sagovornika.
Ekonomista Ivan Nikolić smatra da je Luj Viton namenjen najbogatijima, a u našoj zemlji već postoje pogoni u kojima se neki od luksuznih brendova ovde rade ili dorađuju:
- Njihov dolazak svakako će biti od velikog značaja, jer su oni prestižni u tekstilnoj i kožnoj industriji, značilo bi bolji ukupan rezultat u pogledu platnog bilansa, zapošljavanja, boljih performansi, a pretpostavljam da su i njihove plate veće od proseka pošto su luksuzan brend.
POČEO SA KOFERIMA Luj Viton, francuski je modni brend koji se započeo svoju luksuznu imperiju kao radnja za izradu kvalitetnih prtljažnih kovčega. Brend je osnovao Luj Viton 1854. godine, koji je bio vešt zanatlija i izrađivač kovčega. Viton je otvorio sopstvenu radionicu, specijalizovanu za izradu inovativnih kovčega.
To je dokaz, prema njegovom mišljenju, da se Srbija ubrzano razvija i povećava prosečnu i minimalnu zaradu:
- Kao brend odlično je da Luj Viton bude na našem tržištu kao jedna od svetski prepoznatljivih firmi u cilju privlačenja drugih ozbiljnih investitora.
Sa druge strane, to je veoma važno zbog velikog broja turista koje bi dolazak ovog modnog brenda privukao, između ostalih i turiste iz zemalja regiona koji su željni luksuzne mode kao što je Luj Viton, smatra modna kreatorka Verica Rakočević:
- Ovo je velika stvar. Ne iz razloga što je Srbija tržište, već zbog činjenice da je to veoma važno zbog velikog broja turista koji dolaze u Srbiju, a i dolaziće kupci iz susednih republika.
Naša sagovornica pretpostavlja da je i dolazak ,,Voga" bio uslov da prvo LV dođe u Srbiju, a pored toga Verica smatra da treba biti informisan, znati sve ovo pa donositi zaključke, a nikako porediti kupovnu moć prosečnog Srbina sa dolaskom ovog brenda. Prosečan stanovnik nijedne zemlje ne kupuje LV i druge skupe brendove.