Predsednik Upravnog odbora Radio-televizije Srbije Branislav Klanšček oglasio se povodom nedavno održanog festivala "Pesma za Evroviziju".
Njegovo saopštenje prenosimo u celosti:
S obzirom na brojna gostovanja u medijima urednice i supervizorke festivala gospođe Olivere Kovačević posle Izbora za Pesmu Evrovizije, čini se da je tenzija koja je kreirana na temu žirija, glasanja, Teja Dore ili Breskvice, zapravo poslužila da se izmesti fokus sa mnogo značajnije teme koja prati PZE 2024, a to je koliko sve to košta građane Republike Srbije?
Zato sam kao predsednik UO RTS-a rešio da se oglasim, ali iz drugog ugla u odnosu na sam programski sadržaj festivala, koji nije u domenu UO.
Naime, članom 6 Zakona o javnim medijskim servisima propisano je da se odgovornost javnog medijskog servisa prema javnosti ostvaruje obavezom istog da obaveštava javnost o obavljanju svoje delatnosti. Takođe, članom 19 Zakona je predviđeno da UO kontroliše finansijsko poslovanje, a Poslovnikom o radu UO predviđeno je da predsednik UO informiše javnost o pitanjima iz njegove nadležnosti.
U vezi sa tim, obaveštavam javnost da je Izbor za Pesmu Evrovizije građane Republike Srbije koštao 300.000 evra, ne računajući sekundarne troškove, odnosno nenovčana davanja RTS-a kao što su studija, zaposleni, vozni park, tehnički kapaciteti, koji su prema zvaničnom tarifniku RTS-a iznosili još dodatnih 173.000 evra, čime je prekoračen budžet za 20% a koji je predviđao iznos od 249.000 evra.
Da bi javnosti bilo jasnije koliko je alarmantno rasipanje sredstava, treba reći da je predviđeni budžet za prošlu 2023. godinu za PZE iznosio 140.000 evra i da je za ovu podignut na 249.000 evra. Ali ni to nije bilo dovoljno, jer su pored 900 zaposlenih u sektoru Produkcije RTS-a dovođeni ljudi sa strane koji su radili produkciju režije i produkciju video sadržaja. Takođe su pored zaposlenih kostimografa i garderobera na RTS-u dovedeni neki sa strane, zatim su dovedeni plesači iz Slovenije, kojima je plaćen put i hotelski smeštaj za nedelju dana, jer ovi srpski valjda nemaju dovoljno talenta za igru. Takođe, svi led ekrani, tehnika, i rasveta koju poseduje RTS nisu bili dovoljni, pa se za nešto što se naziva „vizuelni identitet“ platilo 168.000 evra, iako RTS poseduje svoj kreativni tim.
Ovo je tema koju predlažem za sledeće gostovanje urednici i supervizorki festivala gospođi Oliveri Kovačević. A glavna i odgovorna urednica Zabavnog programa gospođa Sandra Perović bi morala javnosti da ponudi obrazloženje za razloge prekoračenja Finansijskog plana koji je doneo UO pre samo dva meseca kada su uveliko tekle pripreme za održavanje festivala. Postavlja se i pitanje sa koje stavke su uzeta dodatna sredstva?
Autor: