Saobraćaj na beogradskom aerodromu „Nikola Tesla“ biće u potpunosti normalizovan izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i istakao da je u toku inspekcijski nadzor koji vrši Direktorat civilnog vazduhoplovstva, ali da je jasno da kompanija „Vansi“ treba da ponudi odgovor za ono što se desilo, kao i izvinjenje putnicima i kompanijama.
U nedelju posle podne, zbog greške u službi operatera aerodroma četiri sata nijedan avion nije poleteo iz beogradske vazdušne luke, a Vesić pojašnjava da je po Zakonu o vazdušnom saobraćaju i međunarodnim propisima moralo doći do kompletnog pražnjenja terminala, kada se pomešaju putnici koji su prošli kontrolu i oni koji nisu.
- Putnici koji nisu prošli kontrolu su, teorijski, mogli da uđu u neki od aviona koji treba da poleti, čime se bi se ugrozila bezbednost. Zato je terminal ispražnjen, kako bi svi putnici ponovo izašli i prošli kontrolu, i to je trajalo četiri sata. To je standardna procedura - rekao je Vesić za TV K1.
Ono što je proboem je, kaže, kako je došlo do toga da putnici koji su doputovali iz Skoplja nešto posle 16 sati, budu dovezeni na pogrešan gejt i da se „pomešaju“ sa putnicima koji su već prošli kontrolu i čekali poletanje.
- Odgovor na to duguje ’Vansi’, operator aerodroma. Mi smo naložili kontrolu, inspekcija je na terenu, to radi Direktorat civilnog vazduhoplovstva. Kada kontrola bude završena, upoznaćemo javnost sa tim. ’Vansi’ duguje objašnjenje i izvinjenje putnicima, jer je 17 letova odloženo, a tri leta Er Srbije otkazana. Duguju i nadoknadu kompanijama koje su imale štetu - rekao je Vesić.
Navodeći da je „Vansi“ 2019. godine za koncesiju dao pola milijarde evra, a do sada kompanija uložila 286 miliona evra, te da nije sporno da su mnogo uložili i da aerodom danas funkcioniše bolje nego ranije, Vesić je ukazao da je očigledno da, ipak, moraju mnogo bolje da se organizuju.
Podsetio je da je letos bilo problema sa prtljagom, zbog čega je država ukinula monopol u sektoru zemaljskog opsluživanja i omogućila i drugim kompanijama, koje su registrovane u Srbiji, da se bave ovim poslom na beogradskom aerodromu.
- Britanski ’Menzeis’, najveća svetska kompanija u ovoj oblasti, u drugoj polovini februara postaće najveći zemaljski operater jer su potpisali ugovor sa Er Srbijom, imamo još po jednu grčku i francusku kompaniiju koji se bave ovim poslom. Konkurencija daje dobre rezultate - dodao je Vesić.
Napomenuo je da je MUP Srbije naručio čitače pasoša, koji bi trebalo da budu instalirani do juna.
- To je po 10 novih kapija na ulazu i izlazu, sa dva kontrolna centra, koji će omogućiti domaćim putnicima, sa srpskim pasošima, koji čine polovinu putnika, da brže prođu kontrolu. I do četiri puta brže prolaze putnici ukoliko postoji automatsko očitavanje pasoša, pa će već ovog leta biti bolja organizacija - rekao je ministar.
Dodao je da od kompanije „Vansi“ očekuje da se bolje organizije.
- Moraju ozbiljnije da shvate beogradski aerodrom i Srbiju. Bruka je da svoj renome krnje na takvim, početničkim greškama. Neshvatljivo da se firma takvog ugleda koja upravlja mnogim arodromima u svetu na takav način odnosi prema beogradskom aerodromu i našim putnicima. Tražio sam više puta da poštuju zemlju, kao što mi poštujemo njih i novac koji su uložili - rekao je Vesić.
Na pitanje kada se očekuje normalizacija saobraćaja na aerodromu, Vesić je rekao i da će već u „drugom talasu“, oko 13 sati, saobraćaj biti u potpunosti normalizovan.