U Vladi Srbije danas je potpisan ugovor za nabavku savremenog softvera za izradu železničkog reda vožnje koji će omogućiti veći stepen iskorišćenosti kapaciteta železničke infrastrukture, olakšati i unaprediti rad zaposlenih u železnici i omogućiti putnicima da na jednostavan i savremen način imaju uvid u red vožnje železnica Srbije.
Ugovor su potpisali ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, izvršni direktor kompanije “Siemens mobility” Matijas Herman Koh i direktor te kompanije Frank Zene.
“Ako se po jutru dan poznaje, onda su današnji događaji važni za železnicu Srbije jer po mom dubokom uverenju ovo je dobar uvod za jednu uspešnu godinu”, rekao je Vesić.
Kako je istakao, u skladu sa ciljevima Vlade Srbije koji se odnose na digitalizaciju poslovanja i automatizaciju poslovnih procesa Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u okviru projekta modernizacije železničkog sektora u našoj zemlji koji se finansira iz kredita Svetske banke i Francuske agencije za razvoj, otpočinje projekat razvoja softvera za izradu i praćenje reda vožnje u železničkom saobraćaju.
Vesić je naveo da je u međunarodnom postupku, sprovedenom u skladu sa pravilima Svetske banke, doneta je odluka da se posao poveri konzorcijumu – “Siemens mobility” i kompanije “Hacon” iz Nemačke, a vrednost projekta je 1,1 milion evra.
Naglasio je da je izrada i instalacija ovog softvera, po ugledu na najsavremenija rešenja koja se primenjuju u Evropi i svetu, ključni korak ka optimizaciji železničkog reda vožnje u železnici Srbije.
“Primena softvera unaprediće ukupnu konkurentnost srpske železnice, a korist će osetiti svi, zaposleni i putnici. Realizacijom ovog projekta Vlada Srbije nastavlja sa unapređenjem železnice sa krajnjim ciljem da železnički transport postane okosnica daljeg razvoja saobraćaja u našoj zemlji”, rekao je Vesić.
Naveo je da u Srbiji trenutno postoji 76 kilometara brze pruge između Beograda i Novog Sada, da se gradi i da će do kraja ove godine biti završeno 108 kilometara brze pruge između Novog Sada i Subotice, te da će već u martu sledeće godine početi da saobraća brzi voz između Beograda i Subotice.
Dodao je da se očekuje da ćemo u 2026. godini biti povezani brzom prugom sa Budimpeštom i da će se brzinom od 200 kilometara na sat putovati od Beograda do Budimpešte za manje od tri sata.
Takođe, ministar je podsetio da je sa Evropskom unijom potpisan ugovor o izgradnji 230 kilometara brze pruge od Beograda do Niša čija će izgradnja, dodao je, početi ove godine.
Naveo je da se sa Vladom Severne Makedonije radi na razvoju brze pruge od Niša do Skoplja, a sa Vladom Bugarske od Niša do Sofije.
Brze pruge će se od Skoplja nastaviti prema Solunu i Atini, a od Sofije prema Istanbulu, rekao je Vesić i istakao da će time Srbija postati centar u ovom delu Evrope kada su u pitanju brze pruge.
“To jeste naš cilj i pošto pravimo železnicu 21. veka neophodno je da to prati modernizacija reda vožnje i zato će nam ovaj softver, koji radi renomirana kompanija ‘Siemens mobility’, veoma pomoći da naše železnice po strukturi, kao i svi drugi segmenti železnice prate ono što će se dogoditi u železnici”, rekao je Vesić.
Kako je dodao, ako se tome doda da sledi rekonstrukcija skoro 2.000 kilometara regionalnih pruga koje će biti elektrificirane i rekonstruisane za brzine od 120 kilometara na sat, železnica će u narednom periodu zauzeti centralno mesto kada je u pitanju javni prevoz u Srbiji i sve više robe i ljudi će putovati železnicom.
“Upravo zato je ovo pravi trentuak da uspostavimo ovakav sistem jer sada nam je važno da u železnici koja je železnica 21. veka vršimo planiranje onako kako se to radi u modernim železnicama sveta”, rekao je Vesić.
Izvršni direktor kompanije “Siemens mobility” Matijas Herman Koh izrazio je zadovoljstvo zbog potpisivanja ugovora i zahvalio na ukazanom poverenju kada je u pitanju implementacija ovog softvera.
Istakao je da je ovaj sistem moderan i pouzdan i dodao da je “Siemens mobility” postala najveća kompanija kada je u pitanju izrada softvera i digitalizacija železnice, te da mogu da ponude održiva i pouzdana rešenja.
“Nadam se da ovo nije poslednji ugovor koji smo potpisali i možete da budete sigurni da će ‘Simens’ biti iskren i pouzdan partner u želji da unapredite železničku infrastrukturu u Srbiji”, rekao je Herman Koh.
Autor: